کد خبر: 1098301
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
استاندار البرز در دیدار با مدال آوران مسابقات ملی مهارت استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک هفته ملی مهارت، بیان داشت: در سالی که طبق منویات مقام معظم رهبری به نام تولید دانش بنیان اشتغال آفرینی مزین شده، باید تمامی تلاش خود را برای صیانت از این هدف‌گذاری مهم معطوف کنیم.

مجتبی عبداللهی با تاکید بر اینکه باید فعالان عرصه های دانش بنیان و مهارت آموزان با ایده های خلاقانه نسبت به ایجاد اشتغال دستیابی به فنون جدید با اهتمام ویژه ای وارد عمل شوند، تصریح کرد: ضرورت دارد با بروز رسانی ابزار و تجهیزات لازم برای مهارت آموزان، عرصه برای فعالیت آنها مهیا شود.

وی ادامه داد: افراد دارای مهارت همواره در اشتغال و اشتغال آفرینی موفق تر هستند از این رو باید مراکز آموزشی به سمت آموزش و مهارت افزایی حرکت کنند.

در ادامه مراسم؛ “بهزاد غفاری” مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با بیان اینکه توانمندسازی نیروهای ماهر و کارآمد مورد نیاز بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار از اهداف این آموزش ها است، اظهار داشت: توجه ویژه و تکیه بر آموزش های مهارتی، علاوه بر توسعه حرفه‌آموزی، مسیر برای بهبود فضای کسب و کار و پویایی اقتصاد جامعه را هموار می کند.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه ای این اداره کل با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان‌، عنوان کرد: این تفاهم نامه در مسیر توسعه آموزش های مهارتی به جوانان تحت پوشش این کمیته و دیگر افراد نیازمند استان هموراه راهگشا خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: با عملیاتی شدن مفاد این تفاهم‌ نامه دوره های تخصصی در رشته های مختلف مهارتی برای مددجویان را طبق استانداردهای آموزشی و با هدف تامین نیاز بازار کار استان برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز افزود: امیدواریم با حضور فعال جوانان مددجو در بستر مهارت آموزی، دستیابی به سه مولفه مهم “ترویج فرهنگ‌ آموزش اخلاق حرفه ای” ، “تحول در حوزه اشتغال” و “کاهش چالش بیکاری” را در سراسر استان البرز تجربه کنیم.

غفاری با اشاره به نیاز مبرم بخش های تولید، صنعت، کشاورزی و خدمات استان به نیروهای ماهر، کاردان و متخصص، اذعان داشت: با فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای در رشته های مختلف نیاز بازار کار به نیروهای کارآمد، ماهر و متخصص تامین خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار