کد خبر: 1097743
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
رئیس جمهور اسلامی ایران عنوان نمود
رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: هر کدام از صنایع استان مرکزی نماد اعتماد به نفس و غرور ملی است.

 آیت‌الله سید « ابراهیم رئیسی» صبح جمعه در جریان بیست و نهمین سفر استانی خود به استان مرکزی و در بدو ورود در فرودگاه اراک در جمع خبرنگاران افزود: عرض سلام و ادب احترام به مردم عزیز استان مرکزی بویژه شهدای معزز، ایثارگران و سرافرازان این دیار.

وی بیان کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیاری از جمله قطب صنعتی کشور است و در صنعت تخصصی نقش مهمی در پشتیبانی از دفاع مقدس داشته است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: استان مرکزی غیر از تقدیم بیش از ۶ هزار شهید به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقشی که در پشتیبانی‌های فنی، صنعتی و تخصصی از دفاع مقدس داشته بی بدیل است.

وی بیان کرد: استان مرکزی مهد پرورش انسان‌های فرهیخته و بزرگان که سرآمد آنها بزرگانی همچون امام راحل و آیت‌الله اراکی هستند که برای‌ اسلام و ایران اسلامی منشاء خیر و برکات بوده‌اند.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: پیش از سفر بررسی‌هایی قبل از ورود به استان برای رفع مشکلات استان مرکزی انجام شده و نقطه نظرات کارشناسان، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مدیران پر تلاش استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شنیده شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اولویت‌های رفع نیازها و مشکلات استان مشخص شده و البته این استان با وجود همه مشکلات و چالش‌ها، ظرفیت‌های ارزشمندی دارد که در کشور کم نظیر است.

آیت‌الله رئیسی نیروی کار مستعد و توانمند را از ظرفیت‌های استان مرکزی دانست و اظهار داشت: این نیروی کارآمد در صورت برخورداری از امکانات که باید از سوی دولت تامین شود، می‌تواند در توسعه اقتصاد ملی نقش آفرین باشد.

وی تاکید کرد: در این سفر و در جلساتی که با مدیران و مسئولان خواهیم داشت، تصمیماتی را خواهیم گرفت که برخی در استان اعلام و برخی در مرکز پیگیری و به اطلاع مردم عزیز استان مرکزی می‌رسد.

وزرای کشور، آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، راه وشهرسازی، نیرو و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون امور مجلس معاون امور زنان و خانواده، رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس سازمان محیط زیست و رئیس سازمان برنامه و بودجه رئیس جمهور را در سفر به استان مرکزی همراهی می‌کنند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار