کد خبر: 1097741
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
رییس جمهور
 آیت‌الله سید« ابراهیم رئیسی» گفت: نمی‌گذاریم هپکو و آذرآب بیش از این لطمه ببینند.

 آیت‌الله سید« ابراهیم رئیسی» روز جمعه در جریان سفر به استان مرکزی و در بازدید از  مجتمع صنایع آذرآب در جمع کارگران این واحد تولیدی ضمن استماع درخواست‌های آنها، افزود: هپکو و آذرآب نمادهای غرور و اعتماد به نفس ملی هستند و این واحدهای تولیدی را احیا می‌کنیم و نمی‌گذاریم بیش از این لطمه ببینند.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی آذرآب نبود کار نیست، اظهار داشت: این مجتمع تولیدی، پول ساز و اعتبارساز است اما محور اساسی مشکلات اینجا مدیریت و مالکیت است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، با ابراز ناخرسندی از عدم حمایت از مجتمع صنایع آذرآب، عنوان کرد: بانک کشاورزی ارتباط ماموریتی به اینجا ندارد و باید سهامش به یک مجموعه‌ای که دارای وظایف و تخصص مرتبط هست واگذار شود.

آیت الله رئیسی گفت:  فعال و پویا بودن آذرآب با همت کارگران و مهندسان توانمند این واحد تولیدی رقم می‌خورد و در اسرع وقت برای حل مشکلات مدیریتی و سهامداری آذرآب تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی با ابراز تأسف از اینکه کارخانه‌ای که خودش توان رفع نیازمندی‌های سایر کارخانجات و صنایع را دارد امروز با کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت خود کار می کند، تاکید کرد: کارخانه آذرآب را احیا خواهیم کرد و کاری می‌کنیم که انشاالله ظرفیت کارگری این کارخانه حداقل به همان ظرفیت سه‌هزار نفر سابق بازگردد.

مجتمع صنعتی آذرآب در سال‌های گذشته در فرآیند خصوصی سازی واگذار شده بود اما به دلیل تخلفات گسترده در زمان تصدی ریاست قوه قضاییه توسط آیت الله رئیسی مالکیت این کارخانه از بخش خصوصی گرفته شد و از سوی دولت به بانک کشاورزی واگذار شده بود اما این بانک نیز نتوانسته به خوبی این واحد را مدیریت کند و در حال حاضر تنها با ۱۰ درصد توان در حال فعالیت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر