کد خبر: 1096323
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
فرمانده پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی
فرمانده پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: میانگین سرعت در جاده‌های این استان ۱۰ کیلومتر از کشور بالاتر است و این مهم در افزایش شدت تصادفات و کشته‌های ناشی از آن نقش موثری دارد.

سرهنگ « محمد پورشمس»  در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: میانگین سرعت وسایل نقلیه در جاده‌های کشور ۷۸ کیلومتر و در استان مرکزی ۸۸ کیلومتر است.

وی بیان کرد: توجه بیش از پیش به هوشمندسازی و افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در کاهش این مهم نقش موثری دارد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در سه ماه اول امسال، وقوع تصادفات نسبت به مدت مشابه قبل، ۵۸ درصد افزایش داشته اما حوادث رانندگی منجر به فوت با ۹ درصد کاهش همراه بوده است.

سرهنگ پورشمس اظهار داشت: در سه ماه اول امسال ۸۰ فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان مرکزی رخ داد که بر اثر آن ۹۵ نفر جان خود را از دست دادند.

وی گفت: مقصرین ۵۰ فقره از حوادث منجر به فوت و ۷۳ درصد از سهم تصادفات را، خودروهای سواری تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: میزان مجروحین ناشی از حوادث رانندگی سه ماه اول امسال نیز در جاده‌های این استان با افزایش ۲۷ درصدی همراه بوده است.

سرهنگ پورشمس عنوان کرد: میزان تردد در راه‌های برون شهری استان مرکزی نسبت به مدت مشابه قبل ۲۴ درصد افزایش داشته اما تعداد متوفیان در سه ماه اول امسال نسبت به قبل روند کاهشی داشته است.

وی تصریح کرد: ۲۶ درصد از تصادفات رانندگی سه ماه اول امسال این استان در بزرگراه‌ها، ۲۱ درصد در مسیر اصلی، ۲۰ درصد محور فرعی، ۱۹ درصد آزادراه و ۱۴ درصد در مسیرهای روستایی بوده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ۴۶ درصد از مقصرین حوادث رانندگی جاده‌ای این استان در سه ماه اول امسال مربوط به خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ بوده و در این مدت ۲۲ نفر در خودروهای پراید و ۱۱ نفر در خودروهای پژو ۴۰۵ جان خود را از دست داده‌اند که این رقم بالا و قابل  تامل است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: ۶۹ درصد از متوفیان حوادث رانندگی این استان در این مدت مرد و ۳۱ درصد زن بوده‌اند و سهم پلاک‌های بومی در حوادث رانندگی منجر به فوت این استان، ۵۲ درصد است که این رقم بسیار بالا است.

سرهنگ پورشمس گفت: استان مرکزی کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق است و در جاده‌های این استان در روزهای عادی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تردد در روزهای تعطیل تا ۷۰۰ هزار تردد صورت می گیرد و همواره رتبه سوم کشور به لحاظ تردد را دارا است.

وی یادآور شد: استان مرکزی سال گذشته با وجود حجم تردد بالا، رتبه ۱۶ تصادفات جاده‌ای را در کشور داشت و همه تلاش‌ها برای کاهش حوادث رانندگی به کار گرفته شده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: رانندگی در جاده به مراتب متفاوت تر از درون شهر است و بخش زیادی از تصادفات خارج شهر به سبب نداشتن مهارت رانندگی لازم صورت می‌گیرد.

سرهنگ پورشمس اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال، ۴۲ درصد از تصادفات جاده‌ای این استان به صورت برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه، ۴۹ درصد به دلیل عدم توجه به جلو و بقیه به دلیل انحراف به چپ رخ داده است.

وی گفت: بیشترین تصادفات برون شهری منجر به فوت سه ماه اول امسال استان مرکزی در محور اراک - توره با ۲۰ کشته بوده است و پس از آن در مسیر آزاد راه ساوه- همدان با ۱۶ کشته و آزاد راه ساوه - تهران نیز با  ۱۶ فوتی بوده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: شمار زیادی از حوادث رانندگی مسیر ساوه - همدان به دلیل واژگونی خودروها رخ می‌دهد و یکی از علل مهم افزایش تصادفات در این مسیر، نبود مجتمع‌های بین راهی است که نیاز است این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.

سرهنگ پورشمس عنوان کرد: مسیر ساوه - تهران نیز یکی از نقاط پرتصادف این استان است و به دلیل اینکه تردد کامیون در آزاد راه قم- تهران ممنوع است حجم قابل توجهی از تردد وسایل نقلیه سنگین در این مسیر انجام می‌شود و ۳۰ کیلومتر از این مسیر به سمت سلفچگان ۲ بانده است که نیاز است برای کاهش حوادث رانندگی به سه بانده تبدیل شود.

وی گفت: در حال حاضر ۱۷ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان مرکزی وجود دارد که این آمار در سال گذشته، ۱۸ مورد بود و از سال گذشته تاکنون تنها یک نقطه رفع شده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: در سه ماه اول امسال، مقصرین ۶ حادثه رانندگی این استان، راهداری، دهیاری‌ها و پیمانکار بوده که در این حوادث نیز یک نفر جان خود را از دست داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر