کد خبر: 1094479
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
سمند سوار مسلحی که صبح روز گذشته به یک مرکز بازی‌های رایانه‌ای در مشهد دستبرد زده بود، چند ساعت بعد طی درگیری مسلحانه با پلیس کشته شد.
اوایل صبح روز گذشته و در حالی که هنوز جنب و جوش زیادی در خیابان‌های شهر دیده نمی‌شد، راننده یک دستگاه سمند سفید رنگ در حاشیه بولوار دلاوران مشهد متوقف شد. عقربه‌های ساعت از ۶ صبح عبور کرده بود که راننده جوان مقابل در یک مرکز بازی‌های رایانه‌ای بین دلاوران ۴۳ و ۴۵ قرار گرفت. او نگاهی به کرکره بسته انداخت و چشم هایش را در اطراف پیاده رو چرخاند. وقتی مطمئن شد که رهگذری از آن جا عبور نمی‌کند و خیابان خلوت است، با ترفندی خاص کرکره مرکز بازی‌های رایانه‌ای (گیم نت) را بالا کشید و در حالی که سلاح کلت را در دست می‌فشرد به طبقه زیرزمین رفت جایی که متصدی مغازه به همراه شاگرد و فرد دیگری در آن مکان خواب بودند.

مرد جوان که مراقب اطرافش بود اسلحه به دست، بالای سر متصدی مغازه رفت و پس از اطمینان از این که آن‌ها به خواب عمیق فرو رفته اند، ۴ دستگاه بازی‌های رایانه‌ای (پی اس فور) را جمع کرد و درون خودرو گذاشت. او دوباره به داخل زیرزمین بازگشت و دسته کابل‌های رابط را نیز به سرقت برد و درون خودروی سمند انداخت.

این سارق ۳۰ ساله برای بار سوم به داخل مرکز بازی‌های رایانه‌ای رفت تا لوازم صوتی را نیز جمع آوری کند، اما در یک لحظه که از بالای سر آن‌ها عبور کرد یکی از آن‌ها از خواب پرید و با دیدن مرد ناشناس در زیر زمین، فریاد کشید «دزد! دزد»، سارق جوان اگر چه اسلحه را از کمرش بیرون آورد، اما بدون تیراندازی پا به فرار گذاشت و سراسیمه پشت فرمان سمند سفید رنگ نشست.

در این هنگام متصدی مرکز رایانه‌ای که فلاسک چای را برای دفاع از خود برداشته بود فریاد زنان به داخل خیابان دوید و فلاسک چای را در حالی به سمت خودرو پرت کرد که راننده جوان پدال گاز را فشرد و از آن محل گریخت.

طولی نکشید که با گزارش ماجرای سرقت مسلحانه به پلیس، گروه کارآزموده‌ای از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های مسلحانه و با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) عازم بولوار دلاوران شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

بررسی‌های میدانی که با نظارت سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) صورت گرفت، از سرقت مسلحانه با یک دستگاه سمند سرقتی حکایت داشت. تحقیقات کارآگاهان بیانگر آن بود که سارق مسلح، برای آن که آثاری از خود به جا نگذارد ابتدا خودروی سمند را از منطقه قاسم آباد مشهد سرقت و سپس با آن نقشه سرقت مسلحانه از مرکز بازی‌های رایانه‌ای را طراحی کرده است.

در همین حال متصدی این مرکز به سرهنگ وحید حمیدفر (رئیس دایره مبارزه با سرقت‌های مسلحانه) گفت: این مرکز حدود سه هفته قبل نیز مورد دستبرد سارق یا سارقان قرار گرفته است.

با افشای برخی زوایای این پرونده، دامنه تحقیقات گسترده به افسران اداره اطلاعات جنایی سپرده شد و بدین ترتیب ردزنی سارق مسلح فراری در حالی آغاز شد که نیرو‌های پلیس با هدایت مستقیم سرهنگ بهرامزاده (جانشین آگاهی خراسان رضوی) به امکانات و لوازم ایمنی مجهز شدند چرا که احتمال رویارویی با سارق مسلح وجود داشت، اما رصد‌های اطلاعاتی نشان داد که سمند سوار مسلح به سمت شهر جدید گلبهار در حرکت است و با سرعت ترسناکی آسفالت بزرگراه آسیایی را از زیر چرخ‌های خودرو می‌گذراند.

لحظاتی بعد بیسیم‌های پلیس به صدا درآمد و خبر فرار سارق مسلح به سوی گلبهار، نیرو‌های انتظامی را به تکاپو انداخت. عقربه‌های ساعت ۱۲ ظهر را پشت سر گذاشته بود که با دستور سرهنگ محسن صبری پور (فرمانده انتظامی گلبهار) نیرو‌های گشت و یگان امداد در مسیر فرار سارق مسلح قرار گرفتند و با رعایت تدابیر امنیتی به کمین دزد سمند سوار نشستند.

طولی نکشید که یکی از خودرو‌های گشت یگان امداد، با سمند سفیدرنگ روبه رو شد و بی درنگ مراتب را به سلسله مراتب فرماندهی گزارش داد. دقایقی بعد و در حالی که سارق مسلح در کمین نیرو‌های انتظامی با سرعت سرسام آوری به فرار خود ادامه می‌داد، نیرو‌های گشت فرمان «ایست» صادر کردند، اما دزد جوان که نمی‌دانست همه نیرو‌های انتظامی با اجرای طرح مهار در حالت آماده باش قرار دارند، برای گریز از چنگ قانون، پدال گاز را به کف خودرو چسباند و بر سرعت سمند افزود.

فرمان‌های پی در پی «ایست» نیز بی نتیجه بود و او به گونه‌ای از لابه لای خودرو‌ها ویراژ می‌داد که با چندین خودروی عبوری به شدت برخورد کرد، اما در حالی که وارد خیابان عطار شده بود در حاشیه خیابان توقف کرد چرا که دیگر خودرو به دلیل تصادف شدید با یک دستگاه کامیون به شدت آسیب دیده و قادر به حرکت نبود.

سارق مسلح بدون توجه به شلیک تیر‌های هوایی پلیس نیز تلاش کرد تا باز هم راه فراری بیابد، اما قسمت جلو و موتور خودرو جمع شده بود و به هیچ وجه امکان فرار وجود نداشت در همین هنگام ناگهان سارق جوان اسلحه کلت کمری را بیرون کشید و از پشت فرمان به سوی نیرو‌های گشت آتش گشود، او با تیراندازی قصد داشت جو رعب و وحشتی ایجاد کند، ولی در عین حال گلوله‌هایی را به سمت نیرو‌های انتظامی نشانه می‌رفت.

دیگر جان شهروندان به خطر افتاده بود و مماشات پلیس با سارق مسلح جای تردید داشت به همین دلیل با دستور سرهنگ «صبری پور» افسران یگان امداد به شلیک متقابل پرداختند و سارق مسلح را هدف گرفتند. دقایقی بعد صدای تیراندازی متوقف شد و نیرو‌های گشت با رعایت موازین امنیتی، خودرو را به محاصره درآوردند که بررسی‌های مقدماتی نشان داد جوان ۳۰ ساله بر اثر اصابت گلوله‌های پلیس کشته شده است.

دقایقی بعد مراتب به مقامات قضایی اعلام شد و بررسی‌های مقام قضایی نیز در این باره ادامه یافت. بررسی‌های بیشتر بیانگر آن بود که هویت واقعی سارق مسلح «عادل – ش» است، اما او با مدارک جعلی خود را تبعه عراقی معرفی می‌کرد. همچنین تحقیقات پلیس گلبهار که به سرپرستی سرهنگ صادقی (جانشین فرمانده انتظامی گلبهار) انجام شد به نتایجی رسید که نشان می‌داد خودروی سمند در پانزدهم اردیبهشت گذشته از منطقه قاسم آباد مشهد سرقت شده است که این خودرو برای ادامه تحقیقات به پارکینگ انتقال یافت و اسلحه کلت کمری سارق نیز ضمیمه پرونده شد. گزارش خراسان حاکی است، کنکاش‌های پلیس برای کشف سرقت‌های احتمالی دیگر این سارق مسلح همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار