کد خبر: 1094365
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتسال ایران و آرژانتین در حال لغو شدن است تا باز هم نقطه سیاه دیگری در کارنامه رییس کمیته فوتسال در همین مدت کوتاه حضورش در این رشته پدید بیاید.
 از مدت‌ها قبل، وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی و احسان اصولی، رییس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال خبر از دیدار دوستانه ایران و آرژانتین در تیر ماه داده بودند و به خصوص رییس کمیته فوتسال با پز دادن برای فراهم کردن این دیدار توانست رای هیات رییسه را بخرد و در سمتش ابقا شود. اتفاقی که حالا در حال لغو شدن است و بعید است و ایران و آرژانتین دیدار دوستانه برگزار کنند.

احتمالا باز هم قرار است یک نقطه سیاه دیگر در کارنامه احسان اصولی پدید آید. رییس سابق هیات فوتبال مشهد که به دلیل حضور در هیات رییسه فدراسیون فوتبال، قید سمتش در مشهد را زد، نتوانسته وظایفش را آن طور که باید و شاید انجام دهد و تیم ملی فوتسال هم همانند فوتبال وضعیت بلاتکلیفی پیدا کرده است. اصولی پس از درگیری‌های زیاد با حمیداوی، مالک شهرخودرو که ثمره‌اش سقوط این باشگاه دسته اول و از بین رفتن تنها سهمیه فوتبال مشهد در بالاترین سطح فوتبال ایران بود، پا به فدراسیون و یک رشته دیگر گذاشت تا باز هم خرابه‌ای را از خود به جای بگذارد.

از مدت‌ها قبل، تاریخ دیدار ایران و آرژانتین در روزهای ۱۷ و ۱۹ تیر هماهنگ شده بود و شمسایی و ماتیاس لوچیکس، سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین این دو تاریخ را هماهنگ کرده بودند و بقیه وظایف برعهده فدراسیون فوتبال و در راس آن دبیرکل و رییس کمیته فوتسال بود. با وجود ارسال نامه‌های فراوان به آرژانتین و دریافت نکردن پاسخی از سوی آرژانتینی‌ها، کامرانی‌فر و اصولی ملی‌پوشان و سرمربی تیم ملی را متاظر گذاشتند و حالا بهانه‌ای به نام "سیاسی بودن" مقصر اصلی شناخته شده است.

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی بر این باور دارد که که احتمال لغو شدن این دیدار و تعلل آرژانتینی‌ها در صور ویزا برای فوتسالیست‌های ایرانی به دلیل همین مسائل سیاسی است اما مگر می‌شود دیگر نقاط سیاه کارنامه اصولی را ندید. بعد از حضور او در راس فوتسال کشور، قرار بود بعد از سر و سامان گرفتن تیم ملی و مشخص شدن سرمربی تیم، تیم جوانان و سپس تیم امید تشکیل شود اما این اتفاقات هم نصفه و نیمه رخ داد. تیم جوانان یک شبه و با هدایت علی صانعی شکل گرفت و به تورنمنت کافا رفت و دوباره به دلیل پرداخت نکردن مطالبات سرمربی و همچنین رسیدگی نکردن به تیم از بین رفت و تیم ملی امید حتی به این مرحله هم نرسید و شکل نگرفت. حالا هم تمام تفکرات رییس کمیته فوتسال روی انتخابات فدراسیون است و وقتی برای فوتسال و سر و سامان دادن به آن ندارد!

دخالت سیاست در کارهای فدراسیون فوتبال!

سئول‌نشینان معتقدند همان‌طور که مسائل سیاسی مانع برگزاری دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا شد، حالا دیدار تیم ملی فوتسال با آرژانتین به خاطر مشکل سیاسی پیش آمده بین این دو کشور در حال لغو شدن است و آرژانتینی‌ها حاضر به دادن ویزا به کاروان تیم ملی فوتسال نیستند. اتفاقی که اگر دلیل اصلی لغو شدن این دیدار بود، خیلی زودتر باید توسط فدراسیونی‌ها پیش بینی می‌شد و سرمربی تیم ملی و بازیکنان از آن آگاهی پیدا می‌کردند تا حساب ویژه‌ای روی این بازی باز نکنند. البته برگزاری افتتاحیه لیگ تنها روز بعد از تاریخ اعلام شده برای دیدار ایران و آرژانتین نشان می‌دهد که این لغو شدن قابل حدس بوده و سازمان لیگ برنامه‌اش را متناسب با اتفاقات رخ داده چیده است.

احتمالا همین دلایل سیاسی که خیلی قبل‌تر از الآن قابل حدس بودند، باعث شود که سرمربی تیم ملی با وجود موافق نبودن با تاریخ تورنمنت تایلند، مجبور به شرکت در این تورنمنت شود و تا تیم ملی حداقل با برگزاری چند دیدار دوستانه در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ شرکت کند.

ظواهر نشان می‌دهد که شمسایی و تیمش خیلی نباید به برگزاری دیدار دوستانه با اسپانیا هم دلخوش کنند چون اعضای فدراسیون فوتبال و به خصوص اصولی توجیهی برای لغو شدن آن پیدا می‌کنند. تنها زور فدراسیونی‌ها به این می‌رسد که دیدار دوستانه با آسیایی‌ها برگزار کند که برای پیشرفت و روی سکو رفتن در جام جهانی بعدی، خیلی به کار سرمربی تیم ملی و تیمش نمی‌آید!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار