کد خبر: 1094266
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
پس از به تعویق افتادن اکران شکل گرفت
حسین مهدویان معتقد است فیلمش توقیف شده، اما سازمان سینمایی ضمن رد این ادعا می‌گوید طبق قانون حق دارد از اکران فیلمی که مجوز دارد، جلوگیری کند.
مصطفی شاه کرمی

حسین مهدویان معتقد است فیلمش توقیف شده، اما سازمان سینمایی ضمن رد این ادعا می‌گوید طبق قانون حق دارد از اکران فیلمی که مجوز دارد، جلوگیری کند.
اعتراض کارگردان فیلم «شیشلیک» به عدم اکران آن با پاسخ کنایه‌آمیز مدیر کل اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم و ارجاع وی به اختیارات قانونی سازمان سینمایی برای عدم نمایش آثار دارای مجوز اکران مواجه شد. پاسخ مجدد کارگردان این فیلم در فضای مجازی و نیز احساسی و عمومی کردن یک مسئله قانونی، ممکن است به امید کوتاه آمدن سازمان سینمایی از مواضعش باشد. چند روز پیش محمد‌حسین مهدویان، کارگردان فیلم سینمایی «شیشلیک» با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش ضمن انتقاد از سازمان سینمایی، خطاب به مدیر کل اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم نوشت: «چرا به فیلم شیشلیک که پروانه نمایش دارد، اجازه اکران نمی‌دهید.» یکی دو روز بعد از ابراز این اعتراض از سوی مهدویان، روح الله سهرابی، مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم در واکنش به آن نوشت: «این درست است که پروانه نمایش فیلم‌ها توسط سازمان سینمایی صادر می‌شود، اما نباید فراموش کرد در همان کتاب قانون که مجوز فیلم‌ها بر اساس آن صادر می‌شود، تصریح دارد: معاونت سینمایی می‌تواند بنا به ضرورت سیاسی و فرهنگی از نمایش فیلمی که دارای پروانه نمایش است، جلوگیری نماید.» اگر چه با توجه به فحوای متن و اشاراتی که در آن وجود دارد، می‌توان به این تحلیل رسید که سازمان سینمایی در مورد این فیلم که قرار بود نوروز ۱۴۰۱ اکران شود، ملاحظاتی دارد که اتفاقاً همان ملاحظات اجازه اکران عمومی آن را نداده‌است، اما مهدویان با انتشار مطلب دیگری که بوی تجاهل می‌دهد، سعی کرده‌است با استخدام جملاتی احساسی مسئله را به سمتی دیگر بکشاند و اقدام سازمان سینمایی را نوعی زخم زدن به سینماگران نشان بدهد. کارگردان فیلم «شیشلیک» در صفحه شخصی‌اش نوشت: «این حرف شما یعنی پروانه نمایش فیلم سینمایی، یک قطعه کاغذ بی‌ارزش است، یعنی گرفتن پروانه نمایش ضامن اکران فیلم نیست... دعا کنید خدا از سر تقصیراتتان بگذرد که این‌گونه زخم می‌زنید و بر زخمی که می‌زنید دوباره نمک می‌پاشید.» هر چند اظهارات کنایه‌آمیز سهرابی در پاسخ به صراحت کلام مهدویان اقدام منطقی نیست و می‌شد مسئله را با خود او و در فضایی خردمندانه حل کرد و آن را به فضای عمومی و مجازی نکشاند، اما این تجاهل عمدی مهدویان هم نشان می‌دهد که احتمالاً او از وصول به نتیجه مطلوبش در فضای قانونی ناامید شده‌است و به همین علت است که می‌خواهد با کشاندن یک بحث کارشناسی و فنی به فضای مجازی مظلوم‌نمایی «شیشلیک» را به دندان بکشد!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار