کد خبر: 1093979
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
شهردار سرعین:
شهردار سرعین گفت: گلخانه شهرداری سرعین پشتوانه‌ای برای زیباتر کردن سیما و منظر سطح شهر و همچنین برای افزایش سرانه فضای سبز موثر است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، صاحبعلی رام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولیدات گلخانه‌ای شهرداری در جهت خود کفایی در تولید و کاهش هزینه های جاری باید افزایش یابد.

وی بیان کرد: درگلخانه شهرداری سرعین سالانه صدها هزار بوته گل فصلی تولید می شود که پیش بینی می‌شود با تلاش شبانه روزی پرسنل فضای سبز این رقم در سال آتی افزایش چشمگیری داشته باشد.

شهردار سرعین افزود: در بحث فضای سبز علاوه بر نگهداری از فضاهای سبز موجود در شهر به میزان قابل توجهی به سرانه فضاهای سبز شهر سرعین افزوده می شود.

رام بیان کرد: فضای سبز یکی از مهم‌ترین نمودهای عملکرد شهری به شمار می‌رود که علاوه بر زیبایی بخشیدن به منظر شهری در تقویت روحیه و شادابی شهروندان نیز تأثیرگذار است، البته شهروندان نقش به سزایی در نگهداری از فضاهای سبز شهری دارند.

وی با بیان اینکه برای افزایش کیفیت تولید گیاهان فصلی و گلدانی، بستر تغذیه خوب برای گل‌ها توسط کارشناسان امر در شهرداری سرعین فراهم شده است، افزود: توسعه عرصه‌های سبز و تلطیف سیما و منظر شهری از جمله وظایف ضروری و غیرقابل انکار شهرداری‌ها در پرداختن به شهری پویا و چشم نواز است و به همین منظور رویکرد بخش های مختلف برای خودکفایی در تولید انواع گونه‌های گیاهی با پیشرفت مطلوبی صورت گرفته است که نقش پر رنگی در کاهش هزینه‌های چشمگیر برای خرید گل و گیاه و سرسبزی بیش از گذشته شهر را جلوه می نماید.

شهردار سرعین اظهار کرد: در حال حاضر با امکانات موجود حداکثر استفاده را در راستای توسعه فضای سبز شهری داریم.

وی افزود: امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز موثر در اشکال گوناگون، دیگر قابل تصور نیست و شهرها به عنوان کانون های تمرکز، فعالیت و زندگی انسان ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تضمین کنند چاره ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متأثر از سیستم های طبیعی ندارند.

رام تصریح کرد:  در این میان فضای سبز به عنوان جزء ضروری و لاینفک پیکره شهرها در متابولیسم آنها نقش اساسی دارند که کمبود آن می تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.

وی ادامه داد: واحد فضای سبز شهرداری سرعین در نگهداری و گسترش فضای سبز در محدوده و حریم شهر بر اساس معیارها و استانداردهای موجود با توجه به شرایط اقلیمی فعالیت می  کند و با تغییر هر فصل اقدام به کاشت انواع گلهای زینتی متناسب با آن فصل، در سطح شهر کرده است.

شهردار سرعین گفت: تمام تلاش شهرداری این است که با استفاده ازشیوه ای نوین و علمی شهروندان محترم  شاهد حداکثر استمرار طراوت، زیبایی و سرسبزی در جای جای شهر باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر