کد خبر: 1093342
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با رساندن آب به یک‌هزارو ۹۸۰ روستا بخش اعظمی از تعهدش برای آبرسانی به ۲ هزارو ۷۰۰ نقطه روستایی را به سرانجام رسانده و هم اکنون استان‌های دارای تنش آبی بالا از جمله خوزستان، هرمزگان، سیستان وبلوچستان، کرمان، خراسان‌جنوبی و یزد در اولویت پروژه‌های آبرسانی این بنیاد قرار دارند.
سجاد مرسلی

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با رساندن آب به یک‌هزارو ۹۸۰ روستا بخش اعظمی از تعهدش برای آبرسانی به ۲ هزارو ۷۰۰ نقطه روستایی را به سرانجام رسانده و هم اکنون استان‌های دارای تنش آبی بالا از جمله خوزستان، هرمزگان، سیستان وبلوچستان، کرمان، خراسان‌جنوبی و یزد در اولویت پروژه‌های آبرسانی این بنیاد قرار دارند.
محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه این بنیاد نسبت به آبرسانی به ۲ هزارو ۷۰۰ نقطه روستایی در استان‌های دارای تنش آبی متعهد است و توانسته تا به امروز یک‌هزارو ۹۸۰ روستا را از نعمت آب بهره‌مند کند، گفت: در حال حاضر نیز عملیات آبرسانی به ۷۴۰ نقطه روستایی در حال انجام است و ساکنان این مناطق نیز به زودی از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد.
وی درباره نقاط هدف آبرسانی بنیاد برکت گفت: مناطق روستایی چند استان دارای تنش آبی بالا از جمله خوزستان، هرمزگان، سیستان وبلوچستان، کرمان، خراسان‌جنوبی و یزد در اولویت پروژه‌های آبرسانی بنیاد برکت قرار دارند. ترکمانه خاطرنشان کرد: بنیاد برکت نسبت به تأمین ۳هزارو ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به ۲هزارو ۷۰۰ نقطه روستای هدف تعهد دارد که تاکنون ۲هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال آن را پرداخت کرده است. مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: بنیاد در سال گذشته و در قالب تفاهمنامه‌ای با آبفای خوزستان اقدام به آبرسانی به ۷۰۲ روستای واقع در مناطق دارای تنش آبی استان خوزستان کرد.
ترکمانه ادامه داد: برای این منظور ۴۰۰ کیلومتر لوله‌کشی انجام شد و یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد برکت تخصیص یافت.
وی با تأکید بر نهضت آبرسانی بنیاد برکت در کشور اظهار داشت: در حال حاضر نیز عملیات آبرسانی به ۷۴۰ نقطه روستایی در استان‌های دارای تنش آبی در حال انجام است. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد علاوه بر اشتغالزایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی به عنوان رسالت و مأموریت اصلی‌اش برنامه‌ها و فعالیت‌های گسترده و متنوعی را نیز در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی دارد.
ترکمانه در تشریح جزئیات پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در سال‌جاری اظهار کرد: ساخت و تکمیل ۱۰ هزار پروژه شامل بیش از ۸ هزار واحد مسکونی محرومان، ۲۰۰ مدرسه، ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی، ۷۰۰ طرح آبرسانی، احیای ۶۰۰ رشته قنات و ۳۰ مرکز بهداشتی و درمانی در دستور کار است. مدیرعامل بنیاد برکت تأکید کرد: این طرح‌ها در ۳۱ استان کشور اجرا می‌شود و ۴۵۰۰ روستا تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی قرار دارند.
ترکمانه با اشاره به فعالیت‌های کلی بنیاد برکت در حوزه عمرانی خاطرنشان کرد: بنیاد نسبت به ساخت و تکمیل ۵۸ هزارو ۷۰۰ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه‌عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آبرسانی در مناطق محروم و روستایی کشور تعهد دارد که از این تعداد، ۴۸ هزارو ۸۰۰ طرح را تکمیل و به بهره‌برداری رسانده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار