کد خبر: 1093165
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به مشکلات اصناف به خصوص کسبه بازار تاریخی اراک برنامه اولویت‌دار اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی باشد.

«محمدحسن آصفری» نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامیدر نشست رسیدگی به مطالبات بازاریان اراک در حوزه علمیه آقاضیاالدین این شهر، افزود: اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی باید ظرف مدت یک هفته آینده نشستی در خصوص بررسی وضعیت چگونگی تعیین مالیات و هر آنچه در این حوزه مورد نظر است با روسای ۳۸ اتحادیه‌ صنفی استان برای برگزار کند.

وی با بیان اینکه این نشست باید با هدف توافق بین روسای اتحادیه و امور مالیاتی استان انجام شود، بیان کرد: تا نتیجه این نشست مشخص نشده نباید کسبه‌ای به کمیسیون و مراجع قضایی معرفی شود.

آصفری افزود: مالیات حق بیت المال است و همه موظف به پرداخت آن هستند اما باید در پرداخت آن رعایت انصاف مورد توجه قرار گیرد.

وی، با انتقاد از برخود نامطلوب برخی کارمندان امور مالیاتی با مراجعان، اظهار داشت:  کارمندان حق ندارند برخورد ناشایستی با مراجعان به ویژه مراجعان کسبه و بازاریان داشته باشند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و  خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سایر خرید و فروش‌هایی که کسبه با کارتخوان و حساب بانکی خود انجام می‌دهند نباید در فهرست مالیات لحاظ شود و در نهایت از آنها درخواست مالیات صورت گیرد.

آصفری با بیان اینکه قانون برای ایجاد رضایتمندی مردم تدوین می‌شود گفت: اکنون که بیماری کرونا کاهش یافته و این قشر می‌خواهد برای جبران خسارت فعالیت داشته باشد نباید با وضع مالیات‌های سنگین مشکلات این قشر را افزایش داد.

وی ادامه داد: انقلاب بدون مردم مفهوم ندارد زمانی این جریان دارای ارزش و جایگاه می‌شود که پشتوانه مردمی داشته باشد و آنچه باعث شده انقلاب اسلامی در برابر جنگ، تحریم و فشارهای اقتصادی مقاوم بماند به پشتوانه حضور مردم و به خصوص بازاریان بوده است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی نیز گفت: در بند م تبصره ۱۲ قانون برنامه بودجه ۱۴۰۰ عنوان شده هر کسبه ای باید حساب تجاری داشته باشد و هر پولی که در دستگاه کارتخوان جابجا می‌شود به عنوان درآمد و فروش محاسبه می‌شود.

«علی حبیبی کمیجانی» با بیان اینکه، میزان مالیات سال ۹۸ در اراک ۴۵ درصد افزایش یافته است، افزود: سال گذشته ۳۳ هزار و ۸۳۰ اظهارنامه مالیاتی وارد سامانه استان مرکزی شد که از این تعداد اظهارنامه مالیاتی ۲۶ هزار و ۵۰۰ فقره توافقی و برای ۱۶ هزار و ۵۰۰ اظهار نامه، مالیات صفر تعیین شد.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: برخی اظهارنامه‌ها تعدیل شده و در برخی اظهارنامه‌ها ضرایب به شدت کاهش یافته است.

حبیبی کمیجانی افزود: نرخ اجاره‌بهای واحدهای صنفی براساس بلوک‌بندی تعیین می‌شود و این نرخ  ۲۰ درصد افزایش داشته است.

در این نشست تعدادی از بازاریان مطالبه و درخواست خود را از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر