کد خبر: 1092516
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
عضو مجلس خبرگان رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان:
عضو مجلس خبرگان رهبری در نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر گفت: بهترین راه برای امر به معروف و نهی از منکر اغناء فکری و استدلال عقلی است.
هادی مومنی راوندی

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در این دانشگاه افزود: جامعه ما نیازمند فکر پاک است، فکر پاک باید مثل هوای پاک در جامعه جاری و ساری شود و اغناء فکری از راههای گسترش فکر پاک در جامعه است.
وی تصریح کرد: کار منکر از بین بردن سلامت جامعه است بنابراین در جامعه نباید تنها به تذکر لسانی اکتفا کنیم و باید به اغناء فکری و استدلال عقلی جامعه پرداخته شود که این کار از وظایف خواص جامعه، اساتید دانشگاه و حوزه است.
وی با بیان اینکه بزرگترین معروف تشکیل حکومت اسلامی است گفت: حاکم اسلامی منصوب به پروردگار است.
امام جمعه موقت اصفهان در ادامه اظهار داشت: عمل و ر فتار هر کسی برخواسته از شاکله اوست و شاکله به معنی تفکر و عقیده هر فرد است.
وی با اشاره به اینکه عمل اگر از روی اختیار و عقل انجام شود تاثیر گذار است، گفت: عمل زمانی از روی اختیار انجام می شود که شخص از لحاظ فکری قانع باشد.
وی روش های امر به معروف و نهی از منکر را بر پنج قسم بیان کرد و گفت: تذکر لسانی، تذکر کتبی، معرفی کتاب، تذکر غیر مستقیم و استفاده از رسانه از جمله این روش هاست.
امام جمعه و نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان نیز در این مراسم گفت: طبق بیان پیامبر عظیم شان بالاترین امر به معروف، تشکیل ولایت اسلامی است و ولایت فقیه استمرار ولایت امیرالمومنین می باشد.
حجت الاسلام سید سعید حسینی افزود: خبرگان رهبری کارشان تشخیص ولی فقیه است لذا مجلس محترم خبرگان بزرگترین امر به معروف را در تاریخ انجام داده اند.
وی تصریح کرد: انتصاب برترین شاگرد مکتب امام، حضرت آیت الله خامنه ای، به مقام رهبری و ولایت، بزرگترین معروفی بود که توسط مجلس خبرگان پس از واقعه 14 خرداد و رحلت امام در سال 1368 در راستای حفظ این حکومت که مرضی خداوند متعال است، انجام شد.
گفتنی است در این مراسم از نویسندگان پنج مقاله برتر و چهار مقاله شایسته تقدیر شرکت کننده در این کنگره، تجلیل شد.
رونمایی از کتاب «ساختار هندسی قرآن کریم در اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر» از دیگر برنامه های اختتامیه کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر