کد خبر: 1091343
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
امام جمعه و نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان:
امام جمعه و نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان در نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان، تشکیل حکومت اسلامی را بزرگترین معروف عنوان کرد.
هادی مومنی راوندی

حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در سوره‌های، یوسف و یونس، پیامبران مامور به تشکیل حکومت بوده اند و مهم ترین اقدامشان اقامه نماز است.

وی اظهار داشت: در حدیث شریف غدیر نیز بالاترین امر به معروف، رساندن ولایت علی ابن ابیطالب (ع) به دیگران است.

وی افزود: تمام انبیا و ائمه (س) آرزویشان تشکیل حکومت اسلامی بوده اما فقط پیامبر اکرم (ص) 10 سال در مدینه حکومت اسلامی تشکیل دادند و حضرت علی (ع) 5/4 سال و امام حسن مجتبی (ع) 6 ماه موفق به تشکیل حکوت اسلامی شدند و دیگر حکومت اسلامی تشکیل نشد تا سال 1357 با پیروزی انقلاب اسلامی ایران که بایستی قدر آن را بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: در قرآن اولین وظیفه به کسانی که قدرت دادیم را برپاداشتن نماز بیان داشته است.

وی، اقامه نماز را یکی از بزرگترین معروف های حکومت اسلامی برشمرد و استمداد از خدای متعال، استمرار درگفتن، استقامت در امر کردن، استفاده از نهایت عطوفت، استفاده از روشهای مختلف و به کارگرفتن هنر و ...، تقویت اصول دین، تحریک احساسات با بیان نعمت های پروردگار، تمیز بودن مکان های عبادات، انجام همه کارها برای خدا و ... را از راه های گسترش این معروف عنوان کرد.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان، انتخاب زمان مناسب، استفاده از الگوهای مناسب، بیان شفاهی و کتبی، بیان پنهانی نصیحت و ... را از روش های امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر