کد خبر: 1091334
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
توسط متخصصان دانشگاه علوم پزشکی کاشان:
رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: عمل جراحی پیچیده و نادر "تعویض و ترمیم سه دریچه قلب"، با موفقیت کامل در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان انجام شد.
هادی مومنی راوندی

دکتر ابوالفضل شجاعی افزود: بیمار آقای ۷۳ ساله که مبتلا به بیماری نارسایی سه دریچه قلب شامل تنگی شدید دریچه های میترال و آئورت و نارسایی شدید دریچه سه لتی قلب بوده و به علت مراجعه دیرهنگام به پزشک، دچار افت شدید قدرت انقباضی قلب و کاهش آن به 20 درصد شده بود، با نظر متخصصین قلب و عروق و جراح قلب این مرکز، کاندید عمل جراحی شد.
وی، با اشاره به اینکه عمل جراحی قلب بیمار به علت افت قدرت قلب، بسیار پرخطر و حساس بود، تصریح کرد: تیم جراحی قلب این مرکز متشکل از دکتر محمدصادق پورعباسی فوق تخصص و جراح قلب باز، دکتر سید مهدی موسوی فوق تخصص بیهوشی قلب و پرسنل بخش اتاق عمل قلب در یک عمل موفقیت‌آمیز توانستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این بیمار را همزمان تحت عمل جراحی تعویض دریچه میترال، دریچه آئورت و ترمیم دریچه سه لتی قرار دهند.
رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، با بیان اینکه این نوع عمل از اعمال پیچیده و سخت جراحی قلب می باشد، افزود: بیمار پس از عمل جراحی با علائم حیاتی پایدار و هوشیار از اتاق عمل خارج و جهت گذراندن دوران نقاهت و درمان به بخش آی‌سی‌یو قلب منتقل شد تا روند درمان خود را تا بهبودی کامل طی کند.
دکتر ابوالفضل شجاعی گفت: بخش جراحی قلب مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان مجهز به امکانات و تجهیزات پزشکی و به روز دنیا بوده و با انجام انواع اعمال جراحی قلب، پس از حدود ۱۱ سال فعالیت، بیش از ۲۵۰۰ عمل جراحی قلب باز در آن انجام شده است.
به گفته وی، این بخش آماده خدمت رسانی به بیماران شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز ، بادرود، اردستان، دلیجان و سایر استان‌های همجوار می‌باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر