کد خبر: 1090210
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
فجرسپاسی دوباره به لیگ یک سقوط کرد
اتفاقی که هواداران شیرازی از آن می‌ترسیدند رخ داد، سقوط دوباره فجرسپاسی به لیگ یک. در‌حالی‌که انتظار می‌رفت پس از بازگشت تیم ریشه‌دار فجر، مسئولان استان فارس هوای تنها نماینده فوتبال خود را داشته باشند، اما فجری‌ها با کسب نتایج ضعیف و عدم حمایت صحیح دوباره به دسته پایین‌تر سقوط کردند.
شیوا نوروزی

 شیرازی‌ها هفت سال از لیگ برتر دور بودند. آن‌ها برای حضور در بالاترین سطح فوتبال کشور تلاش زیادی کردند و در نهایت نیز پس از پشت سر گذاشتن بازی‌های سخت به هدف‌شان رسیدند. صعود پس از هفت سال فرصتی ایده‌آل بود تا فجری‌ها پتانسیل بالای خود را نشان دهند و به این زودی‌ها روی سرآشیبی نیفتند. در یکی از بازی‌های هفته بیست و نهم، تراکتورسازی ۲ بر یک فجر را شکست تا پروژه سقوط این تیم تکمیل شود. در بازی که گل اول را فجری‌ها زدند این تراکتورسازی بود که سه امتیاز را به جیب زد. با تساوی نفت مسجدسلیمان – صنعت نفت یک هفته زودتر چهره اولین تیم سقوط‌کننده لیگ مشخص شد و بازی آخر تیم شیرازی با پرسپولیس تشریفاتی خواهد بود.
فجری‌ها فصل را با کلانتری شروع کردند و در اسفندماه مجتبی سرآسیایی جانشین او شد. درحالی‌که مدیران باشگاه تصور می‌کردند با آمدن سرمربی جدید تیم متحول می‌شود، اما نتایج ضعیف ادامه پیدا کرد و کار فجر با سقوط به پایان رسید. فجرسپاسی در این فصل فقط دو بار طعم پیروزی را چشیده و با تفاضل گل -۱۸ سومین خط دفاع ضعیف لیگ را در اختیار دارد. مشکلات تیم یکی، دو تا نبوده و نیست. اوضاع مالی فجر مثل همیشه خوب نیست و در ترکیب تیم خبری از حضور بازیکنان سرشناس به چشم نمی‌خورد. از طرفی فجری‌ها حتی از بازی در شیراز نیز به دلیل نداشتن ورزشگاه و چمن مناسب محروم هستند و در مشهد از حریفان پذیرایی می‌کنند، ولی بی‌توجهی‌ها باعث شد تیم ۱۷ امتیازی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به لیگ یک تبعید شود.
غلامحسین پیروانی از بی‌تفاوتی‌های صورت گرفته نسبت به تیم سابقش انتقاد کرد. سرمربی سابق فجرسپاسی در گفتگو با ایسنا به این مسئله اشاره داشت: «در زمان ما، فجر یک تیم امید داشت و بازیکن می‌ساخت. هر سال هم تیم‌های امیدش در کشور مقام می‌آورد. نمی‌دانم چه کسی تیم‌های امید فجر را نابود کرد. برای جلوگیری از هزینه‌های زیاد این کار را کردند که اشتباه بزرگی بود. متأسفانه این تیم رها شد و در تیم بزرگسالان فعلی به جز یکی، دو نفر دیگر بازیکن بومی ندارند. فجرسپاسی در گذشته حتی اگر بازیکنانش را به تیم‌های دیگر می‌داد باز هم از امیدهایش بازیکن می‌گرفت و باز هم می‌درخشید. تیم ما ورودی نداشت و فقط خروجی داشت. چندین سال سرهنگ جعفری بالای سر این تیم و خودش فوتبالیست بود. من با او کار کردم و نتایج خوبی گرفتیم. همه برای موفقیت این تیم زحمت می‌کشیدند، اما تیم کنونی رها شده و معنویات از بین رفته و مادیات آمده است. امروز این بازیکن‌سازی وجود ندارد. شرایط فوتبال تغییر کرده است. نه مدیرعامل در حاشیه امنیت است و نه مربی ماندگاری دارد. این مسائل باعث مشکلات فراوانی می‌شود. من به سرآسیایی احترام می‌گذارم، اما او هم نتوانست کاری برای فجر انجام دهد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار