کد خبر: 1089420
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی به زمزمه‌های جنگ گندم در جهان
«فاجعه غذا در حال آمدن است»؛ این تیتر تازه‌ترین شماره مجله اکونومیست است که با واکنش‌های بسیاری در جهان همراه بوده است. تصویر این تیتر نیز سه خوشه گندم است که به جای دانه‌های گندم اسکلت‌هایی از سر انسان را در خود جا داده و نشان از جنگ بر سر گندم در جهان خبر می‌دهد.

«فاجعه غذا در حال آمدن است»؛ این تیتر تازه‌ترین شماره مجله اکونومیست است که با واکنش‌های بسیاری در جهان همراه بوده است. تصویر این تیتر نیز سه خوشه گندم است که به جای دانه‌های گندم اسکلت‌هایی از سر انسان را در خود جا داده و نشان از جنگ بر سر گندم در جهان خبر می‌دهد. دبیر کل سازمان ملل هم هشدار داده طی ماه‌های آینده ممکن است با کمبود جهانی مواد غذایی مواجه شویم که می‌تواند سال‌ها طول بکشد. اخبار و تحلیل‌های کارشناسی نشان می‌دهد که این بخشی از اثرات جنگ پیچیده اوکراین است. کاربران فارسی زبان نیز در واکنش به این خبر از خودکفایی در حوزه گندم نوشتند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.
علی میرزایی:
‏دنیا وارد یک جنگ غذایی شده و احتمالاً اوضاع از این هم بدتر شود. باید مسئولانی که در سال‌های گذشته در خودکفایی در محصولات راهبردی و ارتقای امنیت غذایی جامعه اهمال نموده‌اند، معرفی و در صورت عمد به اشد مجازات محکوم شوند. ‎#گرانی ‎#غذا
کاربری با نام «ستایش»:
جنگ جهانی سوم، جنگ غذا است؟! هند صادرات گندم را ممنوع کرد، چنین اقدامی منجربه افزایش جهانی قیمت گندم و باعث افزایش قحطی ساختگی برای جمعیت زمین خواهد شد. از سمتی دیگر کشور‌های مختلف مانند چین در حال انباشت گسترده غلات می‌باشند و انتظار می‌رود قیمت غلات در دنیا به شدت افزایش یابد.
محمد جعفر ایرانی:
‏فاجعه غذایی آینده! طرح روی جلد شماره جدید مجله اکونومیست با موضوع «فاجعه غذایی آینده» نوعی واقعیت تلخ و نمادی از تئوری جنگ غذا می‌باشد. جهان در انتظار یک دگردیسی و تقسیم‌بندی جدید قدرت مبتنی بر تأمین غذا می‌باشد.
مرتضی رفیعی:
‏جنگ غذا: روسیه و اوکراین به عنوان «سبد نان جهانی» نامیده می‌شوند. روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده گندم در سراسر جهان بوده و ۲۰درصد از عرضه جهانی این محصول اساسی را به خود اختصاص داده است. بانک جهانی شوک فعلی قیمت‌ها را بزرگ‌ترین شوک به قیمت کالا‌ها از دهه ۱۹۷۰ توصیف کرده است.
کاربری با نام «۱۴۲۰»:
‏روسیه و اوکراین، گندم یک‌چهارم مردم جهان را تأمین می‌کردند. علاوه بر گندم، سهم بزرگی از تولید جو، دانه‌های روغنی، کود، علوفه دامی و سایر غلات کل کره‌زمین برعهده این دو کشور بوده است. بدون شک با به طول انجامیدن این جنگ، پاییز امسال، کل جهان وارد ‎#جنگ_جهانی_غذا خواهد شد!
سیدامین عابدی:
‏سازمان ملل هشدار داد به دلیل حمله روسیه به اوکراین، ذخایر غلات و ذرت جهان در سال ۲۰۲۳ تمام خواهد شد. جنگ اوکراین در هر کشوری از جهان تأثیر‌گذار خواهد بود مخصوصاً کشور‌های وارد کننده با خطر کمبود فاجعه بار غذا مواجه‌اند. کاهش دو سوم جمعیت جهان با بیماری، قحطی و جنگ جهانی تا ۲۰۲۵.
کاربری با نام «آدم»:
کمبود موادغذایی بر اثر جنگ اوکراین در اروپا چنان وحشت به‌پا کرده و باعث قحطی و افزایش قیمت شده که گاردین تیتر زده: «پایان عصر طلایی غذای ارزان» منتظر خبر دزدی کشورای نایس از همدیگر باشید.
عبدالله گنجی:
جلد اکونومیست تلفیقی از گندم و اسکلت انسان. نشان از آینده بحرانی غذا در جهان دارد. این خود نشان می‌دهد اقدام دولت درباره گندم و بهینه‌سازی مصرف آن در ایران یک ضرورت غذایی- امنیتی بود نه یک انتخاب.
زهرا آقاجانی:
‏همان‌طور هم که مقام معظم رهبری فرمودند قضیه جنگ روسیه و اوکراین خیلی پیچیده است و پیچیده‌تر هم خواهد شد. جنگ جهانی آینده جنگ غذا خواهد بود. البته این را بگم که این جنگ به احتمال زیاد همان هرج الروم روایات آخرالزمانی خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار