کد خبر: 1089268
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
صدراعظم آلمان در نشست خبری با امیر قطر بر درخواست خود از طرف‌های مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین تأکید کرد.

صدراعظم آلمان در نشست خبری با امیر قطر بر درخواست خود از طرف‌های مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین تأکید کرد.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز جمعه بار دیگر بر درخواست خود از طرف‌های مذاکره‌کننده بر سر برنامه هسته‌ای ایران در وین تأکید کرد.

به نوشته کانال توئیتری شبکه العربیه، شولتز در نشست خبری با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر گفت، از ایران و دیگر طرف‌های حاضر در مذاکرات وین می‌خواهد، فرصت موجود برای رسیدن به توافق را از دست ندهند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، امیر قطر نیز در زمینه حصول توافق در مذاکرات وین ابراز امیدواری کرده و برای کمک به این توافق اعلام آمادگی کرد.

شولتز درباره همکاری آلمان و قطر در زمینه انرژی گفت: «امنیت انرژی برای ما نقش مهمی دارد. آلمان زیرساخت‌های لازم برای واردات گاز مایع از طریق کشتی را فراهم خواهد کرد. این یک گام بزرگ است و قطر در این راهبرد ما نقش مهمی ایفا می‌کند».

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته از تداوم مذاکرات رفع تحریم‌ها در آینده نزدیک خبر داد و در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه سران گروه ۷، سفر «انریکه مورا» به تهران را مثبت خواند و افزود: «مذاکرات با ایران بزودی از سر گرفته می‌شود».

با این حال، «لورنس نورمن» خبرنگار نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» ارزیابی یک دیپلمات ارشد اروپایی از احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات وین و توافق با ایران را منتشر کرد.

نورمن در پیامی توئیتری به نقل از یک «دیپلمات ارشد اروپایی با دیدگاهی واقع‌بینانه‌تر» از وضعیت توافق با ایران نوشت: «ما همچنان موانع دشواری بر سر راه رسیدن به توافق داریم».

این خبرنگار آمریکایی به نقل از دیپلمات ارشد اروپایی افزود: «اما گفت‌وگوی طولانی و صریح با طرف ایرانی نشان داد که آن‌ها متعهد هستند».

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز امروز (جمعه) در نشستی خبری در توکیو گفت: «نشانه از عدم جدیت ایران در مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای این کشور مشاهده نمی‌کنم».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار