کد خبر: 1088781
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
نماینده، ولی فقیه در سپاه:
با توجه به هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، روحانیت جهاد تبیین را اولویت می‌داند و در این جهاد پشتیبان نیست بلکه فرمانده و مبنای حرکت است.

با توجه به هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، روحانیت جهاد تبیین را اولویت می‌داند و در این جهاد پشتیبان نیست بلکه فرمانده و مبنای حرکت است.
به گزارش دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام عبدالله حاج‌صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران در همایش «شهدای روحانی، فرماندهی و هدایتگری نظامی» که روز گذشته در مجتمع فرهنگی آیه‌ها در مشهد مقدس برگزارشد، با بیان این مطلب اظهار داشت: شهادت برای رسیدن به حیات طیبه، بزرگ‌ترین نعمت است. پیام شهدا این است که از حیات حیوانی می‌گذریم تا حیات انسانی خود را ابدی و همیشگی کنیم. گفتمان و ادبیات شهادت، گفتمان شادی، سرور و بشارت است.
نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: جهاد یک امر همگانی و همیشگی است. در زندگی، روزی بدون جهاد نیست. جهاد عامل عزت، افتخار و حیات است، البته مصادیق جهاد متناسب به مقاطع مختلف و نوع تهاجم دشمن تغییر می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مبنای جنگ حق و باطل بر اساس قرآن کریم دین و باورهاست. انرژی هسته‌ای، توانمندی موشکی و حمایت از مظلومان عالم بهانه است. استکبار به دنبال آن است تا اراده خود را حاکم و سلطه خود را تحمیل کند و ما را از ولایت‌الله خارج و تحت ولایت خود قرار دهد. حاجی‌صادقی گفت: در این جنگ، پرچم‌دار جهاد روحانیت است. روحانیت در مکتب اهل‌بیت آموخته که باید همیشه در حال مبارزه و جهاد باشد. بزرگ‌ترین جلوه زندگی ائمه اطهار، جهاد و مبارزه بوده، اما نوع آن با توجه به شرایط حاکم بر جامعه متفاوت بوده است. سنگرنشینی روحانیت منحصر به دفاع مقدس نیست و رسالت این قشر از دوران غیبت آغاز شده است. او سر می‌دهد، اما نمی‌گذارد دین خدا تضعیف شود، این روحیه برگرفته از فرهنگ حسینی و فاطمه است. روحانیت وارث انبیا است و به همین دلیل شعار دفاع از دین سر می‌دهد و حضور در جهاد را برای خود مایه افتخار می‌داند.
نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه مأموریت روحانیت، مأموریت انبیاست، یادآور شد: چه در جنگ نرم و چه در جنگ سخت و چه در داخل و چه در خارج روحانیت فدای اسلام است که در این راستا نیز متحمل هزینه شده است و این سیره عملی ائمه اطهار بوده است و شهدای روحانی مؤید این ادعا هستند.
حاج‌صادقی خاطرنشان کرد: روحانیت علاوه بر راهنما، راهبر نیز هستند و خود پرچم‌دار جهاد به شمار می‌روند. جهاد روحانیت معلول این است که اشراف کامل بر تحرکات دشمن، خطرها، آسیب‌ها و دشمنی‌ها دارد و این آمادگی در سایه بصیرت الهی و کسب تقوا کسب شده است. وی عنوان کرد: بصیرت و تسلط بر نقشه دشمن، صراحت و شجاعت در دفاع از دین و روحیه جهادی از ویژگی‌های روحانیت به شمار می‌رود.
نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امروز روحانیت در انواع جهاد‌ها به‌خصوص جهاد تبیین پیشتاز است، بیان داشت: با توجه به هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی روحانیت این جهاد را اولویت می‌داند و در جهاد تبیین پشتیبان نیست بلکه فرمانده و مبنای حرکت بوده و به‌تبع اهل‌بیت سخنگوی دین است.
حاجی صادقی تصریح کرد: جهاد تبیین می‌تواند مبنای همه جهاد‌ها باشد و برای نقش‌آفرینی مسئولان و آحاد مردم در جهاد ایجاد انگیزه کند؛ بر همین اساس جهاد تبیین موتور محرکه سایر جهادهاست و تربیت نسلی مجاهد را به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: روحانیت همان‌گونه که در دفاع مقدس پیشتاز بوده و خوش درخشیده است باید در جهاد تبیین نیز پیشگام باشد.
نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروز راهبرد دشمن تصرف سرزمین نیست بلکه معرفت و تعلقات مردم را هدف گرفته است. انسان را دانایی‌ها و دل‌بستگی‌ها می‌سازد؛ بر همین اساس دشمن به دنبال تغییر دل‌بستگی‌ها و ذائقه فرهنگی جامعه است که با نقش‌آفرینی روحانیت در جهاد تبیین این توطئه دشمن خنثی خواهد شد. حاج‌صادقی تأکید کرد: اولین و بزرگ‌ترین آرزوی روحانیت این است که خداوند شهادت را که فوزی بالاتر از آن نیست به همه ما مرحمت کند. وی متذکر شد: حوزه‌های علمیه پویا و زنده هستند و روحانیت در صحنه حضور دارد و با تمام وجود در راستای اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا تلاش خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار