کد خبر: 1088545
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به آزادسازی واردات خودرو
سرانجام تصویب آزادسازی واردات خودرو با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران با استقبال از مصوبه دولت این اقدام را کاری بسزا در راستای بهبود صنعت خودرو دانستند که می‌تواند به اصلاح قیمت خودرو و دسترسی بیشتر اقشار مردم به خودروی باکیفیت شود. البته کاربران خاطرنشان کردند این واردات باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که موجب تعطیلی صنعت خودرو داخلی و نابودی ظرفیت‌های فعلی نشود

سرانجام تصویب آزادسازی واردات خودرو با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران با استقبال از مصوبه دولت این اقدام را کاری بسزا در راستای بهبود صنعت خودرو دانستند که می‌تواند به اصلاح قیمت خودرو و دسترسی بیشتر اقشار مردم به خودروی باکیفیت شود. البته کاربران خاطرنشان کردند این واردات باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که موجب تعطیلی صنعت خودرو داخلی و نابودی ظرفیت‌های فعلی نشود. برخی کاربران نیز همچنان با این طرح مخالفت کردند که در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.

علی بهادری جهرمی:
‏یکی دیگر از بند‌های هشت فرمان رئیس‌جمهور برای تحول در صنعت خودرو محقق شد و با تصویب هیئت دولت، واردات خودرو آزاد شد. این اقدام به منظور افزایش رقابت‌پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب‌سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان مورد نیاز بازار، صورت گرفت. *دولت_صادقالوعد
سیدعلیرضا آل‌داود:
‏در این سال‌ها یکی از حسرت‌های مردم به‌خصوص جوانان، آرزوی داشتن خودرو‌های به‌روز و کم‌قیمت بوده است. دقیقاً دشمنان هم با دست گذاشتن بر این آرزوی مردم تا توانستند تحقیر را به خصوص در شبکه‌های اجتماعی به کشور تزریق کردند. لیبرال‌ها هم با پراید بهانه‌ها را ساختند. رئیسی بت را شکست.
محمد کرمانی:
صنعت خودروی داخلی بار‌ها مورد حمایت بالاترین مقامات اجرایی و سیاستی کشور بوده و هیچ‌وقت نمی‌تواند مدعی شود که ساختار آن را نابود کرده. خودروسازان قدر حمایت‌ها را نداستند و حقشان است با فشار مجبور به اصلاح شوند.
مجید شاکری:
‏به نظرم واقعاً ضرورى است هر نوع اطلاع‌رسانی درباره واردات خودرو تا تکمیل روش متوقف شود. اگر هم بناست هر روشی روى میز بیاید که شامل سنجش اصالت منشأ ارز نشود و خدای ناکرده درهمى باشد اصل ماجرا باید متوقف شود.
احسان تقدسی:
‌واردات خودرو اگر منوط به خودرو‌های بالای ۵۰۰میلیون تومان بشود، همچنان مردم عادی از آن بهره‌ای ندارند. بازار خودرو‌های ارزان ولی باکیفیت باید گرم شود. به عنوان مثال خودرویی مثل پژو ۲۰۷ که در اروپا حدود ۹۰ میلیون تومان است.
سینا کافی:
ارزان شدن خودرو نیاز واقعی جامعه است. در حال حاضر خودرو برای نسل جوان و اقشار ضعیف یک آرزو شده که حق نیست. آزادسازی واردات خودرو می‌تواند ساختار را اصلاح کند.
علی خسروانی:
چرا در گذشته خودرو‌های ارزان خیلی کم وارد می‌شد: ۱- همسوبامافیای قطعه و خودرو ثبت سفارش و مجوزواردات خودرو‌های اکونومی داده نمی‌شد. ۲-اختلاف زیاد نرخ ارزگمرک و آزاد رانتی ایجاد کرده بود که هرچه قیمت کالاگران‌تر شود بهره از آن رانت بیشتر. این‌ها رفع شود خودرو‌های اکونومی بیشتری وارد می‌شوند
سیدامیر سیاح:
واردات خودرو به دلیل محدودیت ارزی ممنوع‌شده، آزادیش هم باید با ملاحظات ارزی باشد، آن هم وسط این جراحی یارانه‌ای! الان بهتراست فقط خودروی کارکرده (مثلاً۳۰۰۰۰خودروی ژاپنی۱۷- ۲۰۱۶) واردشود وفقط ازمحل ارز‌های حبس شده درخارج. اینطوری بدون فشار به بازار ارز، قیمت خودرو در بازار شدیداً می‌ریزد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار