کد خبر: 1088410
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

اصلاح‌طلبان همیشه عادت دارند از دو سال مانده به انتخابات فعالیت انتخاباتی خود را شروع کنند و همه چیز را برای شب انتخابات نیندازند. از همین رو توجه کنونی آن‌ها به افراد نزدیک به لاریجانی و فعالیت انتخاباتی آن‌ها می‌تواند معنادار باشد.
۲۲ ماه تا اسفند ۱۴۰۲ که موعد برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم است، باقی مانده و مجلس کنونی هنوز نیمی از عمر خود را هم سپری نکرده است. باخت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس گذشته باعث شده آن‌ها در عین تخریب مجلس کنونی که دست آن‌ها نیست، برای در اختیار گرفتن کرسی‌های مجلس بعدی روزشماری کنند. از سویی بدشان هم نمی‌آید که برای رقیب خود رقیب دیگری غیر از خود هم دست و پا کنند. به همین دلیل روی خبر‌های مربوط به علی لاریجانی بسیار مانور می‌دهند.
در همین باره روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد در شروع گزارش خود با عنوان «احیای راست میانه براساس نظریات علی لاریجانی» نوشته است: «این روز‌ها کمتر سخنی از علی‌لاریجانی به گوش می‌رسد. چهره‌ای که رکورددار طولانی‌ترین دوره ریاست مجلس ایران است در طول دوران فعالیت خود در سمت‌های مدیریتی مختلف، فعال بوده است. اما پس از ردصلاحیت او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، علی لاریجانی سکوت پیشه کرده است. نمی‌شود از تاریخ ۴۴ ساله جمهوری اسلامی صحبت کرد و نامی از برادران لاریجانی به میان نیاورد.»
و بعد برای نشان دادن زنده بودن سیاسی طیف منتسب به لاریجانی می‌نویسد: «هنوز زمان زیادی تا انتخابات مجلس باقی مانده است، اما نمایندگان نزدیک به لاریجانی در شهر‌های کوچک، فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند. در زمانی که اصلاح‌طلبان امیدی به گرفتن تأیید صلاحیت ندارند، میانه‌رو‌ها ممکن است میاندار مجلس دوازدهم باشند. مسلماً تحولات زیادی پیش روی ایران است، اما نام لاریجانی‌ها از تحولات آینده ایران، حذف‌شدنی نیست».
موضوع اصلی همین است که اصلاح‌طلبان می‌ترسند در مجلس آینده هم جایی نداشته باشند و ترجیح می‌دهند اگر خودشان در مجلس نبودند، حداقل طیف لاریجانی باشند.
چندی پیش هم منصور حقیقت‌پور از چهره‌های نزدیک به لاریجانی و مشاور او در دوران ریاست مجلس گفته بود: «من هیچ چیزی نمی‌توانم بگویم، چون قصد آینده ایشان را نمی‌دانم که می‌خواهند در انتخابات بیایند یا خیر! حزب هم معلوم نیست، اما حتماً به عنوان یک کنشگر در صحنه سیاسی نقش خواهند داشت».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار