کد خبر: 1088084
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
وزیر جهاد کشاورزی با اطمینان از کافی بودن ذخایر کالا‌های اساسی گفت: ۲۰ هزار تن مرغ مازاد در انبار‌ها ذخیره شده است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی در برنامه شکبه خبر با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در تأمین کالا‌های اساسی مورد نیاز وجود ندارد، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور تنها در اردیبهشت ماه ۲۰ هزار تن مرغ مازاد خریداری کرده و در انبار‌ها ذخیره کرده است.

وی فزودعلاوه بر آن، ۱۳۰ میلیون جوجه‌ریزی در ماه‌های اسفند و همین میزان در فروردین انجام شده و در اردیبهشت نیز سقف جوجه‌ریزی همین میزان خواهد بود. بنابراین، نیاز کشور برای این کالای اساسی کاملا تأمین است.

ساداتی‌نژاد در خصوص دلیل صف‌های خرید گفت: به دلیل تغییر قیمتی که ایجاد شده، تقاضا افزایش یافته و هیچ کمبودی وجود ندارد، در حالی که پنج‌شنبه‌های گذشته کشتار مرغ انجام نمی‌شد، اما امشب کشتار‌های مرغ فعال خواهند بود و فردا عرضه مرغ گرم در بازار خواهیم داشت.

توزیع ۸۰ هزار تن روغن خام جدید به کارخانه‌ها

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اخیرا ۱۲۰ هزار تن روغن خام به کارخانه‌های کشور توزیع شده بود، گفت: ۸۰ هزار تن روغن خام جدید هم به تازگی به کارخانجات توزیع شده و آن‌ها با قدرت بیشتری تولید خود را انجام می‌دهند و با قیمت‌های جدید در بازار توزیع می‌شود.

ساداتی‌نژاد درباره دلیل صف‌های خرید روغن هم گفت: بخشی از آن به این دلیل است که فروشگاه‌ها روغن را با قیمت قبلی عرضه می‌کردند و تقاضا بیشتر شد.

وی همچنان تأکید کرد که نان و دارو مشمول اصلاح یارانه‌ها نبوده و افزایش قیمتی نخواهند داشت.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ذخایر کالا‌های اساسی بسیار مطلوب است، گفت: از روز شنبه عرضه جدید نهاده در سامانه بازارگاه وجود خواهد داشت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار