کد خبر: 1087988
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به آخرین فرمایش رهبر انقلاب درباره صنعت خودروسازی
بیان جمله‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران پیرامون مشکلات صنعت خودروسازی و تذکر به صاحبان این صنعت برای سوء استفاده از حمایت‌ها از تولید داخلی موجب موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی شد

بیان جمله‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران پیرامون مشکلات صنعت خودروسازی و تذکر به صاحبان این صنعت برای سوء استفاده از حمایت‌ها از تولید داخلی موجب موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی شد. کاربران نوع مواجهه خودروساز‌ها با دلسوزی‌های رهبر انقلاب را غیرمسئولانه خواندند و از مسئولان امر خواستند برای تنبیه این مسئولان چاره‌اندیشی نمایند. کاربران یکی از راه‌های تنبیه خودروسازان را آزادسازی واردات خودرو دانستند. برخی دیگر از کاربران، اما با واردات خودرو همچنان مخالفت کردند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.

سید محسن دهنوی، نماینده تهران:
اختلاف دوبرابری قیمت کارخانه و بازار اتومبیل، ماحصل سال‌ها سوءاستفاده خودروسازان است و امروز نیز مورد تأکید رهبر انقلاب واقع شد. با واردات فقط ۱۰۰هزار خودرو در رده قیمتی پایین یا متوسط، قیمت‌های فعلی سقوط آزاد می‌کند، اما تعارض منافع برخی و لابی انحصارگران تاکنون مانع شده است.
امید نریمانی:
اگه ٢٠۶ کارکرده ساخت خود فرانسه رو بخوایم بخریم کمتر از ۶٠ میلیون تومن در میاد، بعد همینو تو ایران با لوازم بعضاً بی‌کیفیت، زیر ١٨٠ میلیون تومن نمیشه خرید! انحصار باعث شده خودروساز‌ها به جای بالا بردن کیفیت خودرو، به فکر بالا بردن کیفیت چاپیدن مردم باشند!
کاربری با نام «سید رضی»:
آقایان خودروساز، ببینید با سوءاستفاده از شعار‌های امام جامعه چه بلایی سر ملت آوردید که رهبری موقع صحبت کردن درباره لزوم حمایت از تولید ایرانی، شما را استثنا می‌کنند!
محسن پورعرب:
یعنی میاد اون روزی که ما مردم یاد بگیریم وقتی جنسی کیفیت لازم رو نداره، نخریم تا تولیدکننده اصلاح کیفیت انجام بده؟ میشه این اتفاق تو بازار خودرو رخ بده؟ چرا برخی با وجود قیمت غیرواقعی و کیفیت پایین باز هم اقدام به خرید می‌کنند؟ اینقدر خودرو لازم هستند؟ نخر هموطن، نخر...
محمدرضا شهبازی:
خودروسازی در ایران خیلی عجیبه. از مردم کف خیابون تا وزیر و وکیل و رئیس‌جمهور و رهبر ازشون ناراضی‌ان، ولی اون‌ها سال‌هاست دارن کار خودشون رو میکنند.
کاربری با نام «ایشی‌خاکی»:
کاری که رهبر انقلاب با خودروساز‌ها کرد یه چیز تو این مایه‌هاست که اسم سال رو بذاره «سال حمایت از تولید داخلی به جز ایران خودرو و سایپا».
مهسا باقری:
البته خودروساز‌ها سوء استفاده نکنند که امروز رهبری گفتن خیلی حرفا توش بودها؟!
کاربری با نام «آقای تحلیلگر»:
بهترین شرکت‌های خودروسازی دنیا از ایرانی‌ها استفاده می‌کنند. در خارج هموطن‌هایی هستند که درحوزه خودرو شاهکار آفریده‌اند. چرا این افراد درون صنعت خودروسازی ما راه نیافته‌اند و جایی نداشته و بعضاً طرد شده‌اند؟ ساختاری که برای این نخبه‌ها درون خود جایی ندارد و لگن تولید می‌کند، معیوب است.
مریم رضایی:
وقتی در صنعت موشک‌سازی، دست برتر داریم، چرا نباید در صنعت خودرو برتر باشیم؟! طبق بیانات رهبر عزیزمون مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، باید کار را دست کاردان سپرد! ولذا باید دست افراد نالایق را از صنعت خودرو کوتاه کنید و نه اینکه واردات خودرو را آزاد کنید! #خودروی- ملی
پژمان مهرجو:
حضرت آقا گفتند وارد کردن تولیدات داخلی با کیفیتمون کار خطاییه. بعد سریعاً خودروسازی رو از این دسته جدا کردند. میخواین ببینین بدنه مسئولان انقلابیه یا نه، ببینین از امروز درمورد واردات خودرو چطور عمل میکنن...

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار