کد خبر: 1087659
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
امروز (دوشنبه) ‌رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از کارگران، با اشاره مجدد به موضوع خودرو، بار دیگر کیفیت تولیدات خودروسازان داخلی و لزوم جلب رضایت مصرف‌کنندگان را مورد تاکید قرار دادند؛ انتظار می‌رود با تاکیدات معظم‌له وزارت صنعت، معدن و تجارت لحظه‌ای از رصد کردن این مساله دریغ نکند.
به گزارش جوان آنلاین ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار جمعی از کارگران، قاچاق و واردات بی‌رویه کالاهایی را که تولید داخلی و با کیفیت دارند، خنجری بر قلب تولید کشور خواندند و گفتند: بر اساس آمارهای کارشناسان، هر یک میلیارد دلار واردات از اجناس دارای تولید داخلی مانند کفش، پوشاک و لوازم خانگی، به تعطیلی ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور منجر می‌شود.

ایشان در این زمینه افزودند: البته خودروسازها از این حرف سوء استفاده نکنند زیرا وضع آنها تعریفی ندارد و مقصود، آن جاهایی است که تولید خوب و با کیفیت دارند.

همین اشاره و تاکیدات و گلایه‌مندی معظم‌له که برای دومین بار در ماه‌های گذشته عنوان می‌شود، نشان از اهمیت مساله، لزوم فعالیت مجدانه خودروسازان برای ارتقای کیفی محصولات و پیگیری دقیق و همه‌روزه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه خطیر دارد.

به گزارش ایرنا، پایین بودن کیفیت محصولات تولیدی خودروسازان داخلی و اعتراض به‌حق مردم به آنها، از جمله مواردی بوده که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اواسط بهمن‌ماه ۱۴۰۰ خود با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی به آن اشاره کردند.

ایشان تصریح‌کردند: حمایت‌های عملی و تبلیغاتی از تولید داخلی باید منجر به ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ارتقای فناوری شود، اما متأسفانه در برخی صنایع به‌ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌شود و مردم نیز به‌حق به آنها اعتراض دارند.

برپایه گزارش ایرنا ، پایین آمدن کیفیت تولیدات خودروسازان داخلی در سال‌های گذشته یکی از مسائلی است که همواره نُقل محافل بوده و اقشار مختلف مردم به آن اشاره و انتقاد می‌کنند. به‌طوری که شاهدیم حتی خودروهایی که سال‌ها و بلکه چند دهه از حضور آنها در جاده‌ها و خیابان‌های کشور می‌گذرد، نسبت به خودروهایی که در همان سال‌های اولیه در خطوط تولید قرار گرفتند، از کیفیت بالاتری برخوردارند.

با این حال، جز اندک موارد، در بیشتر اوقات اعتراضات مشتریان راه به جایی نمی‌برد و چیزی به نام «خدمات پس از فروش» به معنای واقعی کلمه محلی از اعراب ندارد. همچنین آمار بالای خودروهای نو که در همان ماه‌های ابتدایی راهی تعمیرگاه‌ها و استفاده از خدمات گارانتی شده‌اند، گواه بی‌کیفیت بودن تولیدات خودروسازان است.

در این زمینه، گرچه خودروسازان داخلی به‌ویژه دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا در ماه‌های گذشته مدعی تلاش برای ارتقای کیفی محصولات خود بوده و هستند، اما به گواه کارشناسان، وقتی انحصار در خودروسازی کشور وجود دارد و مردم برای خرید همین محصولات بی‌کیفیت تولیدی صف می‌کشند و هیچ نهادی نظارت لازم بر موضوع کیفیت ندارد، خودروسازان و قطعه‌سازان نیز نیازی به ارتقای فناورانه خود و استفاده از شیوه‌های جدید نمی‌بینند.

به گفته آنان، امروز شاهد آب گل‌آلودی در دو صنعت بزرگ خودروسازی و قطعه سازی هستیم که همه از آن ماهی می‌گیرند و ظاهرا این گل‌آلود بودن به نفع همه‌شان است.

قطعه‌سازان نیز معتقدند: خودروسازان اگر به دنبال ارتقای کیفی محصولات خود هستند، به‌طور قطع قطعاتی با سطح کیفی بالاتر سفارش خواهند داد. زیرا مباحث کیفی خودروها ارتباط مستقیم با قیمت‌ها دارد و استفاده از مواد اولیه مرغوب می‌تواند به تولید قطعات با استاندارد روز جهان منجر شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار