کد خبر: 1084657
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
مدیر روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب استان اصفهان :
اصفهان در دهه 80 با سرانه ی مصرف 189 لیتر برای هر نفر در 24 ساعت برخوردار بود،که این عدد در سال 1397 به 157 لیتر کاهش پیدا کرد که کمترین سرانه ی مصرف در کشور بود.

اقای مهرداد خرسند ضمن اشاره به این که شرکت اب و فاضلاب اصفهان با تحت پوشش قرار دادن 98 شهر و 949 روستا است.

وی با اشاره به اینکه سامانه ی اصفهان بزرگ نیز 58 شهر و 380 روستارا شامل می شود که  از شمال به شهرستان اردستان از جنوب به جرقویه، غرب و شرق به باغبهادران و انارک محدود میشود.

 ایشان با بیان این مطلب که منابع تامین اب سامانه ی اصفهان بزرگ به دو قسمت تصفیه خانه ی بابا شیخ علی به صورت دائم و چاهای حفر شده  (در شرایط اضطرار )تقسم میشوند که میزان تامین اب سامانه از تصفیه خانه ی بابا شخ علی 11500 لیتر بر ثانیه است که این یک فرایند دائم و همیشگی از تصفیه خانه به سمت شهر اصفهان است ،و همچنین در ماه های گرم سال در بهترین شرایط ممکن نیز چیزی در حدود 2000لیتر بر ثانیه از چاهای سطح  سامانه برداشت میشود.

ایشان با بیان اینکه درسال 1400 در زمان های که مصرف به  اوج خود میرسید.،مصرف سامان در حدود 18000 هزار لیتر بر ثانیه میرسید که این میزان مصرف باعث کمبود ابی در حدود 3200تا 4200لیتر بر ثانیه در سطح سامانه میشد. که همین کمبود در مواردی باعث قطعی اب نیز میشد،که امید است در سال 1401 با بهر برداری و  همچنین مساعدت شرکت اب منطقه ای از سامانه دوم اب رسانی به صورت اضطراری 1600 لیتر اب  به این  سامانه تذریق شود.

مهرداد خرسند همچنین در مورد تفاوت طعم اب در مواردی ضمن اشاره به اینکه در ماه های گرم سال که نیاز به تامین اب از طریق چاهای حفر شده است که مقداری در طعم اب شاهد تفاوت هایی هستیم که این تفاوت در مکان های قابل حس و در مکان هایی نیز اصلا مشخص نیست ،این تفاوت طمع و مزه ناشی از تفاوت در سختی اب چاه نسبت به اب تصفیه شده است. وی با اشاره به اینکه

برداشت از چاهای حفر شده تحت نظارت شدید مرکز بهداشت استان به عنوان نهاد بالادستی  در این حوزه است از نظارت مستمر در مورد کیفیت این اب این چاه ها خبر داد.

در پایان ضمن اشاره به این نکته که در دو سال اخیرو همزمان با درگیر شدن با ویروس کرونا در کشور این مصرف در سامانه ی اصفهان بزرگ در حدود 15 درصد افزایش پیدا کرده است . که امید است با از میان رفت این ویروس به شرایط قبل برگردیم

اقای مهرداد خرسندی ضمن تشکر از مردم اصفهان بابت صرفه جویی در مصرف اب ، ابراز امیدوار کردند که با کمک مرد سال 1401 ساله بدونه قطعی ابی باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار