کد خبر: 1083766
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج:
یک تهاجم ترکیبی همه‌جانبه و برنامه‌ریزی شده علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته، به شکلی که حتی برخی از خواص جرئت نمی‌کنند در چنین فضایی از انقلاب و دستاورد‌های آن دفاع کنند.

یک تهاجم ترکیبی همه‌جانبه و برنامه‌ریزی شده علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته، به شکلی که حتی برخی از خواص جرئت نمی‌کنند در چنین فضایی از انقلاب و دستاورد‌های آن دفاع کنند.
حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج در گفتگو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توجه به جهاد تبیین، اظهار داشت: «علت انتخاب چنین راهبرد‌هایی از سوی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) به دلیل اشراف ایشان از رفتار و اقدامات دشمنان و برنامه آن‌ها برای جامعه است. شاید هیچ کسی درمیان مردم ایران مانند مقام معظم رهبری اطلاعات جامع و کاملی در مورد برنامه‌های دشمن و آثار مخرب این برنامه‌ها در جامعه نداشته باشد.»
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج تصریح کرد: «انتخاب راهبرد جهاد تبیین به دلیل برنامه‌های گسترده دستگاه‌های رسانه‌ای صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی است که یک تهاجم ترکیبی همه‌جانبه و برنامه‌ریزی شده علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته، به شکلی که حتی برخی از خواص جرئت نمی‌کنند در چنین فضایی از انقلاب و دستاورد‌های آن دفاع کنند. این جو رسانه‌ای پلیدی که دشمن به وجود آورده است موجب شده که حتی خواص نتوانند واقعیت‌ها را بازگو کنند. در چنین شرایط مسمومی بود که دستور جهاد تبیین صادر می‌شود، ولی جهاد یعنی تلاش در برابر دشمن. در این عرصه، جهاد ما روشنگری، تبلیغ و تبیین است. به همین دلیل رسالت جریان انقلابی و نخبگان و دانشگاه در این جریان تبیین بسیار سنگین است.» وی با بیان اینکه باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگ در این جهاد تبیین شرکت کنیم و به جنگ روایت‌های غلط دشمن برویم، افزود: «با هماهنگی در جهاد تبیین است که می‌توانیم برنامه‌ریزی‌های دشمن را خنثی کنیم؛ البته جهاد تبیین امر ساده‌ای نیست و آن کسی که می‌خواهد جهاد تبیین را انجام دهد باید صاحب ویژگی‌های برجسته‌ای باشد.

سواد رسانه ای، شرط لازم جهاد تبیین
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج خاطر نشان کرد: «افرادی که در جهاد تبیین حضور پیدا می‌کنند باید سواد رسانه‌ای و اشراف اطلاعاتی داشته باشند و اهل مدارا باشند و همچنین قوه تشخیص دوست از دشمن را دارا باشند. اگر کسی که در جهاد تبیین شرکت می‌کند دارای ویژگی‌های ذکر شده نباشند، در حقیقت به نفع دشمن عمل می‌کنند و ما نباید از این موضوع بسیار مهم غفلت کنیم. تلاش ما باید علیه دشمن باشد و این تلاش از انسانی سر می‌زند که دارای ویژگی‌هایی باشد که نام بردیم.»
تویسرکانی جهاد تبیین را مستمر و همیشگی دانست و افزود: «اصولاً زمانی که در قرآن کریم فعل جهاد به کار برده می‌شود از فعل مضارع استفاده می‌شود. یعنی مجاهدان تلاش خستگی‌ناپذیر شبانه‌روزی و تا آخر عمر علیه دشمن دارند و این یعنی مؤمن انقلابی پای کار».
حجت الاسلام تویسرکانی ادامه داد: «پس افرادی که می‌خواهند جهاد تبیین را انجام دهند باید از شرایط آگاه باشند و آموزش‌های لازم را داشته باشند تا بتوانند به خوبی روشنگری و افشاگری کنند و در دام دشمن نیفتند. اگر جهاد تبیین با چنین مجاهدانی صورت گیرد برنامه‌های دشمن خنثی خواهد شد.» وی انقلاب اسلامی ایران را محصول مکتب اهل بیت (س) دانست و گفت: «اگر در تاریخ ایرانیان شخصیت‌هایی همچون اهل بیت (س) وجود نداشتند انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد. لذا، چون علت به وجود آمدن انقلاب اسلامی مکتب اهل بیت (س) است. اگر بخواهیم این انقلاب استمرار داشته باشد و به اهداف و آرمان‌های مشخص شده اش دست پیدا کند باید از مکتب اهل بیت پاسداری و محافظت کنیم و مراقبت کنیم تا مکتب اهل بیت (س) دچار تحریف، انحراف و بدعت نشود و در بیان سبک و سیره اهل بیت (س) دقت نظر داشته باشیم. پس از این منظر دفاع از سیره اهل بیت محافظت از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. ضمن اینکه همین اقدام نیز کار مقدسی است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار