کد خبر: 1083619
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری
درآمد‌های مالیاتی پیش‌بینی شده برای چهارمحال و بختیاری ۱۰ هزار میلیارد ریال کاهش یافت.
رحیمی

علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولان ارشد استان، درآمد‌های مالیاتی پیش‌بینی شده برای این استان در قانون بودجه امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال کاهش یافت.

پیش‌بینی درآمد‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مقایسه با سال قبل ۱۷۵ درصد رشد داشت که متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی استان نبود و امکان وصول آن وجود نداشت.

به‌همین علت در یک اقدام مستمر و هم‌افزا از سوی استاندار، مجمع نمایندگان استان و مسئولان ملی و استانی سازمان برنامه و بودجه، پیگیری‌ها و مکاتبه‌های لازم در دستور کار قرار گرفت و این تلاش‌ها به نتیجه رسید و میزان درآمد‌های مالیاتی استان در قانون بودجه به‌میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال کاهش پیدا کرد.

در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تغییرات بسیار مثبتی در اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان و تسهیلات بانکی ایجاد شده است.

از مهمترین این تغییرات اختصاص ۲۲ هزار میلیارد ریال از منابع بند ۳ تبصره ۱۸ قانون به منظور رشد و پیشرفت استان از طریق ارتقای بهره‌وری، توسعه سرمایه‌گذاری، تکمیل واحد‌های نیمه تمام و ظرفیت خالی بنگاه‌ها و همچنین اختصاص ۱۶ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال از منابع بند ب تبصره ۱۶ برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف اشتغالزایی است.

همچنین یک هزار میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی از شهرستان لردگان و یک هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد باغات در زمین‌های شیب‌دار حاشیه کارون به اعتبارات تملک دارایی‌های استان افزوده شد.

اطلاعات تکمیلی در خصوص تغییرات قابل‌توجه در اعتبارات طرح‌های چهارمحال و بختیاری، پس از انتشار جدول‌های قانون بودجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر