کد خبر: 1081960
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
به مناسبت هجدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛
آیین رونمایی از کتاب«آی مش وحید کجایی؟ گم‌شده نوک طلایی» به مناسبت هجدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در شهرستان شاهرود به مناسبت هجدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.
بتول عامری

مرتضی احمدیان مدیر کانون مرکزی خادم یاران رضوی شهرستان شاهرود در این آیین گفت: استفاده از واژگان طنازانه، زبان کودکانه و شعر در کتاب‌ها راه انس کودکان بافرهنگ اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: کودکان نیازمند بهره‌مندی و آشنایی بیشتر بافرهنگ اهل‌بیت (ع) و نور هدایت آن بزرگواران در زندگی خود هستند.

احمدیان بابیان اینکه در این راستا کانون مرکزی خادم یاران رضوی شاهرود باهدف جلب و جذب اقشار مختلف برنامه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب، کتاب‌خوانی و مطالعه را برنامه‌ریزی کرد، ادامه داد: ذهن کودکان شفاف و نقش‌پذیری بسیار بالایی دارد که می‌توان آن را با جهت‌دهی کارشناسان متعهد و متخصص و همراهی والدین به‌سوی مطالعه و انس بیشتر با کتاب سوق داد.

مدیر کانون مرکزی خادم یاران رضوی شاهرود بیان کرد: با همکاری کارشناسان خبره این حوزه برنامه‌های مشاوره و معرفی کتاب در میدان امام(ره) این شهر در دستور کار است و اجرای برنامه‌های فرهنگی، محافل ادبی و شعر از دیگر برنامه‌های اجرایی این کانون است.

در ادامه محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان هم در این آیین گفت: راه پیشرفت و دستیابی به اهداف با آموزش کودکان هموار می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که  توجه به کودکان و تأمین زیرساخت‌های لازم برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه گامی مهم و اجتناب‌ناپذیر در جهان امروز است اظهار داشت:دانش و آگاهی هر جامعه‌ای که افزون‌تر باشد درنتیجه توسعه سریع‌تری را می‌توان انتظار داشت و این مهم با پیوند عمیق فرهنگ مطالعه ایجاد می‌شود.

در ادامه سید ابراهیم موسوی رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود هم در این آیین  گفت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان با بخش‌های جداگانه کودک به‌روز و منابع مناسب این گروه سنی، خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان این حوزه را با اولویت ویژه‌ای توسط کتابداران کودک و نوجوان دنبال می‌کند.

سید ابراهیم موسوی افزود: پرورش کودکان خلاق بامطالعه جهت‌دار به شایستگی میسر است.

در ادامه مرتضی عرب حجی شاعر و نویسنده کتاب «آی مش وحید کجایی؟ گم‌شده نوک طلایی» هم گفت: در این کتاب با زبان شعر نکاتی از آداب سفر و زیارت امام رضا (ع) برای کودکان به رشته تحریر درآمده است.

وی افزود: این کتاب رسوم قدیمی و چاوش‌خوانی برای زائران دررفتن و بازگشتن از سفر به مشهد مقدس  را برای کودکان با تصویرسازی کودکانه نمایان می‌کند.

به گفته وی، تصویرگری مناسب گروه سنی کودکان در این کتاب والدین را برای خوانش کتاب تشویق می‌کند.

حجی با اشاره به این مطلب که کتاب شعر کودکانه «آی مش وحید کجایی؟ گم‌شده نوک طلایی» برای گروه سنی «ب» کلاس‌های اول، دوم و سوم در شاهرود منتشر شد بیان داشت:در این کتاب اشعاری به زبان کودکانه آمده که از سوی انتشارات آوای چلچله شاهرود به‌صورت رنگی، مصور در۱۶ صفحه به هنر طبع آراسته و چاپ‌شده است.

وی افزود:این کتاب را مریم بابائی و نرگس کلاته سیفری طراحی جلد و تصویرگری کردند که نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به بازار نشر عرضه شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر