کد خبر: 1081750
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد
سرهنگ کریمی گفت: قرارگاه تخصصی راهیان نور ذیل ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت با حضور یگان‌های نظامی و انتظامی و دستگاه‌های مختلف اجرایی در سطح استان تشکیل شد.
سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست قرارگاه تخصصی راهیان نور استان، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال ۹۸ اردوهای زیارتی و معرفتی راهیان نور به شکل حضوری متوقف شد اما جریان عظیم راهیان نور از طریق فضای مجازی و رسانه ای دنبال شد و در استان مرکزی برای دانشجویان طرح شهید مجید ایزد پناه را با محوریت تبیین نقش استان در دفاع مقدس را دنبال کردیم.
 
وی با اشاره به آغاز فعالیت قرارگاه تخصصی راهیان نور استان گفت: در راستای هم افزایی و پای کارآوردن کلیه ظرفیت های استانی برای برگزاری باشکوه و تأثیرگذار اردوهای راهیان نور قرارگاه تخصصی راهیان نور ذیل ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت با حضور یگان های نظامی و انتظامی و دستگاه های مختلف اجرایی در سطح استان تشکیل و آغاز به کار کرد و مسائل مختلف در راهیان نور در این قرارگاه بررسی می شود.
 
سرهنگ کریمی افزود: در طرح شهید مجید ایزد پناه که محوریت کار مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان بود بیش از ۶۵ هزار دانشجو در قالب دو واحد درسی تفاهم نامه آن با دانشگاه ها ایجاد شد و فضا برای بازدید آحاد مردم از موزه همراه با روایتگری نیز فراهم شد.
 
وی بیان کرد: با توجه به شرایط نسبی مطلوب در کنترل بیماری کرونا امسال اعزام اردوهای راهیان نور را خواهیم داشت که مرحله دانش آموزی با اعزام ۴۰۰ نفر انجام شد و راهیان نور دانشجویی که از هفته گذشته شروع شده بیش از یک هزار دانشجو اعزام می شوند و مرحله سوم راهیان نور عمومی را خواهیم داشت که تا دهه اول فروردین دارد.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به روز ملی راهیان نور بیان کرد: هرساله به مناسبت بیستم اسفند که روز ملی راهیان نور نامگذاری شده برنامه های متنوعی در سطح استان برگزار می شود که فرصتی مناسب برای تبیین اهمیت جایگاه اردوهای راهیان نور و تجلیل از خادمان راهیان نور که همان خادمین شهدا هستند می باشد.
 
وی افزود: در راستای گرامیداشت روز ملی راهیان نور همایش خادمین شهدا با دستور کار تبیین اهمیت و جایگاه اردوهای راهیان نور در گام دوم‌ در دستور کار قرار گرفت.
 
سرهنگ کریمی ادامه داد: موضوعات مهم جایگاه خانواده در راهیان نور، تداوم ارتباط راهیان نور، الگوی سبک زندگی اسلامی در راهیان نور، یادمان های دفاع مقدس محور تربیت حماسی، جریان سازی و اثرگذاری راهیان نور در انقلاب اسلامی، نقش خادمین شهدا در راهیان نور، نقش راهیان نور در امنیت پایدار و شعار سال راهیان نور در همایش خادمین شهدا تبیین خواهد شد.
 
وی تأکید کرد: رویکرد کلیه برنامه های محتوایی و روایتگری امسال در اردوهای راهیان نور جهاد تبیین است و شعار امسال نیز ما مقاوم هستیم می باشد و برنامه ها در این دو راستا برگزار خواهند شد.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به حساسیت مسئله روایتگری دوره های تخصصی روایتگری در استان از ابتدای سال توسط سپاه و سایر مراکز دیگر برای راویان برگزار شده و راویان به عنوان هنرمندانی توانمند نقش مهمی در جهاد تبیین و انتقال حماسه دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار