کد خبر: 1081536
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
همزمان با هفته درختکاری
مدير طرح ساماندهي ناژوان گفت: در ادامه طرح جامع احداث باغ های موضوعی ناژوان، امروز 15 اسفندماه باغ نارنجستان ناژوان با حضور شهردار اصفهان احداث می‌شود.

 

به گزارش جوان آنلاین اصفهان، مهدی قائلی با اعلام این خبر افزود: نارنجستان ناژوان در حاشیه شمال رودخانه زاینده رود و در امتداد مسیر جاده سلامت با کاشت تقریبا 200 نهال نارنج با حضور خانواده معظم شهدا، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری احداث می‌شود.

او ادامه داد: طرح احداث باغ های موضوعی ضمن ایجاد باغ های مثمر میوه، زمینه آموزشی برای دانشجویان، دانش آموزان و عموم بازدیدکنندگان را ایجاد خواهد کرد.

مدير طرح ساماندهي ناژوان با بیان اینکه امروزه كشورهاي بسياري ازجمله كشورهاي مديترانه اي از طريق گردشگري باغ هاي ميوه و باغ های موضوعی سالانه ميليون ها گردشگر را به سرزمين هاي خود جذب مي کنند، تاکید کرد: این کشورها با ارایه ابتكارات مختلفی باعث به وجود آوردن ده ها شغل و نيز كارآفريني مي‌شوند.

قائلی همچنین گردشگري باغ هاي موضوعی را زمینه ای برای کسب درآمد برای ساکنین بومی دانست و این موضوع را ظرفیتی برای توسعه گردشگری قلمداد کرد.

او تاکید کرد: البته باید مراقب بود که در اين بازديدها و آمد و شد گردشکران، به هیچ وجه صدمه‌ای به كشاورزان و باغداران منطقه وارد نشود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به بهينه سازي زيرساخت ها و امكانات موجود در مراكز گردشگري ناژوان گفت: در فازهای بعدی این طرح می توان از فعاليت‌هاي قابل توجه در باغ‌هاي موضوعی براي جذب گردشگران در ايام خاصی همچون بهار استفاده کرد که زمان شكوفه دادن، موسم برداشت گل و ميوه، زمان تهيه فرآورده هاي خاص از ميوه ها و تهيه و بسته‌بندي خشكبار و تشكيل غرفه هاي فروش براي گردشگران از آن جمله است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار