کد خبر: 1081304
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
استاندار چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان، گفت: تا پایان ماه جاری، زمین مورد نیاز برای اجرای طرح در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شود.

غلامعلی حیدری روز یکشنبه در نشست شورای تامین مسکن  این استان افزود: تلاش‌های خوبی به ویژه در ۲ شهر بروجن و شهرکرد برای تامین زمین و پیشبرد طرح انجام شده است اما باید تلاش‌ها دوچندان شود تا به اهداف مورد نظر طرح دست پیدا کنیم.

وی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را عامل مهمی در رونق چند صنعت مهم در استان دانست و گفت: نه تنها مشاغل مرتبط با ساخت و ساز مسکن در استان رونق می‌گیرد بلکه اشتغالزایی نیز می شود و از بخشی از نرخ بیکاری استان کاسته و مشکل مسکن جوانان برطرف می‌شود.

حیدری بر ضرورت اطلاع‌رسانی صحیح و اقناع‌سازی مردم در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: احداث مسکن از طریق خودمالکی و همچنین بازآفرینی بافت‌های فرسوده از فرصت‌های موجود در این طرح است که باید به خوبی به مردم اطلاع‌رسانی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: قرار است در ۴۳ شهر استان طرح نهضت ملی مسکن اجرا شود که مجری آن در ۴۲ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن است و در شهرکرد که بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد راه و شهرسازی مجری است از همین رو باید در تمامی این شهرها زمین تامین شود و تا قبل از سال جدید عملیات اجرایی در همه ۴۳ شهر اجرا شود.

حیدری خاطر نشان کرد: به منظور اجرای بهتر امور ماهانه جلسه شورای تامین مسکن در مرکز استان و هر ۲ هفته یکبار در شهرستانها برگزار شود و فرمانداران برش شهری و بخشی این طرح را تدوین کنند.

وی همچنین بر ضرورت تسریع در پایش متقاضیان ثبت‌نامی تاکید کرد و گفت:همه ثبت‌نام کنندگان تا یک ماه آینده پایش شوند و متقاضیان حائز شرایط به طرح متصل شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زمین مورد نیاز در ۲۶ شهر استان تامین شده است، خاطر نشان کرد: باید تلاش کرد تا قبل از سفر هیات دولت به استان، زمین مورد نیاز در تمامی شهرها تامین و عملیات اجرایی آغاز شود.

حیدری افزود: اداره ثبت اسناد و املاک نیز در صدور پروانه‌های دولتی و بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات و شرکت‌های خدمات‌رسان در ارائه آب، برق و گاز با متقاضیان همکاری کنند.

وی با بیان اینکه قرارگاه امام حسن(ع) ۴۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان احداث می‌کند، خاطر نشان کرد: پرداختن به شهرها نباید ما را از روستاها غافل کند و در کنار نهضت ملی مسکن در شهرها، مسکن‌سازی در روستاها نیز دنبال شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در محله‌هایی که مسکن ملی احداث می‌شود، به زیرساخت‌های فرهنگی نیز توجه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر