کد خبر: 1081156
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان خبر داد:
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان از برگزاری مانور سراسری برق با رویکرد بهبود ایمنی در شهر بهارستان خبر داد. حمیدرضا پیرپیران ،روز چهارشنبه ۴ اسفندماه با اشاره به مانور سراسری برق با رویکرد بهبود ایمنی اظهار کرد: از جمله دستاوردهای این مانور می‌توان به تشخیص آمادگی تیم‌های مختلف کاری و نظارتی، تشخیص هماهنگی تیم‌های هماهنگی تیم‌های اجرایی و نظارتی، سنجش هماهنگی تیم‌های ستادی و اجرایی و سنجش سرعت مقابله با بحران اشاره کرد.

به گزارش جوان آنلاین اصفهان حمیدرضا پیرپیران با اشاره به مانور سراسری برق با رویکرد بهبود ایمنی اظهار کرد: از جمله دستاوردهای این مانور می‌توان به تشخیص آمادگی تیم‌های مختلف کاری و نظارتی، تشخیص هماهنگی تیم‌های اجرایی و نظارتی، سنجش هماهنگی تیم‌های ستادی و اجرایی و سنجش سرعت مقابله با بحران اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: ما همچون همکاران خود در استان‌های مختلف مشغول مانور اصلاح، بهبود و بهینه سازی شبکه‌های برق شهرستان اصفهان هستیم.
وی با بیان اینکه نتایج مانور مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت، گفت: امیدواریم در تجزیه و تحلیل خود بتوانیم نقاط قابل بهبود را شناسایی کنیم و در راستای تقویت آنها تلاش کنیم.
پپیرپیران افزود: با اقداماتی که شرکت توزیع برق اصفهان انجام داده است منجر به کاهش ۷۰۰ دقیقه ای خاموشی ها شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تصریح کرد: از حدود ۵ سال پیش در شهر بهارستان موضوع اصلاح ساختار شبکه توزیع در دستور کار قرار گرفت. در این راستا ۱۱ محور شناسایی شد و مقرر شد ساختار آن‌ها اصلاح شود. همچنین قرار بود ساختار توزیع در ۵۰ درصد شهرستان اصفهان بهبود یابد.
پیرپیران افزود: افزایش ایمنی و حریم شبکه‌های توزیع، ارتقا مبلمان شهری با جابجایی پایه‌های موجود، حفاظت بیشتر شبکه در مقابل سرقت، حفظ محیط زیست، ارتقا حفاظت الکتریکی شبکه و افزایش رویت پذیری شبکه‌ها در اتاق کنترل از محورهای این مانور بود که طی پنج سال گذشته انجام شد.
وی با بیان اینکه اطلاعات ۴۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق به صورت آنلاین در اتاق‌های کنترل موجود است، گفت: متعادل سازی بار شبکه‌های توزیع در راستای ارائه برق باکیفیت به مشترکین، اصلاح پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات از دیگر محورهای این مانور است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در خصوص نتایج اصلاح ساختار شبکه توزیع در پنج سال اخیر اظهار کرد: کاهش خاموشی‌ها اولین نتیجه این بحث بوده است. خاموشی‌ها از ۸۵۰ دقیقه در سال به ازای هر مشترک به ۱۵۰ دقیقه به ازای هر مشترک رسیده که باعث رضایت‌مندی مشترکان شده است.
وی با بیان اینکه هوشمند سازی پروژه‌های توزیع و صرفه‌جویی توزیع از دیگر نتایج این مانور است، اضافه کرد: در مانور امروز ۶۷ گروه اجرایی، ۲۵۰ نیرو، ۲۶ گروه عملیاتی، ۶۳ ناظر، ۲۲ کارشناس ایمنی و ۹۷ دستگاه خودرو سنگین و سبک فعالیت کردند.
حمیدرضا آقایی، معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق اصفهان، نیز با اشاره به این مانور سراسری اظهار کرد: بزرگترین اهداف این مانور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و سطح ایمنی شبکه، بالا بردن ایمنی پرسنل و شهروندان، استانداردسازی شبکه و رفع کانون‌های خطر، هماهنگی بین حوزه‌ها و گروه‌های اجرایی و عملیاتی، اصلاح حریم شبکه‌ها و جابه‌جایی پایه‌ها، مقاوم‌سازی پایه‌های مستهلک، ترمیم دریچه پایه‌های چراغ‌های روشنایی، بازسازی درب قفل‌ها، پست‌های زمینی، هوایی و جعبه‌های تقسیم و همچنین اصلاح کابل‌های انشعاب برق است.
وی ادامه داد: در این راستا تبدیل چراغ‌های گازی به LED و استانداردسازی ولتاژ برای مشترکان انجام شد.
جواد شب بیدار، رئیس اداره برق شهر بهارستان، نیز در این مانور گفت: این پروژه در ۶ منطقه از شهر بهارستان شامل محله‌های پردیس، آرمان، خرم، سروستان و خیابان‌های مینو، ارم و فروردین اجرا شده و طی آن ۲۰ کیلومتر از شبکه‌های مسی به کابل‌های خودنگهدار تبدیل شد. از این مقدار ۸ کیلومتر در محله پردیس اجرا شد.
وی افزود: همچنین در کل پروژه ۴۴۰ پایه فرسوده تعویض، پست‌های توزیع برق سرویس و شبکه‌های فشار قوی توسط گروه‌های خط گرم تقریبا بدون هیچ خاموشی اصلاح شد. در مواقع اضطراری که برای محافظت پرسنل قطع برق شبکه اجتناب ناپذیر است از دیزل ژنراتور برای جلوگیری از قطعی برق مشترکان استفاده می‌شود.
رئیس اداره برق شهر بهارستان خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردها با اقدامات انجام شده از اتلاف حدود یک مگاوات انرژی جلوگیری می‌شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر