کد خبر: 1080622
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
فرماندار اصفهان گفت:
فرماندار اصفهان گفت: شهدای شاخص اصفهان هنوز با ابزار هنر معرفی نشده‌اند و اگر امروز یک جشنواره ملی قرار است اجرا شود یک فرصت برای ماست تا بتوانیم کار ویژه‌ای برای استانمان انجام دهیم. معرفی افتخارات اصفهان در دوره‌های مختلف و عرصه‌های ایثار و شهادت باید به واسطه بهره گیری از هنرمندان محقق شود.

 

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین اصفهان علیرضا احمدی ، محمد رضایی پیش از ظهر امروز در آئین رونمایی از پوستر ششمین جشنواره ملی هنری فانوس اظهار کرد: هرچه برما حاصل می‌شود بر اثر نافرمانی از دستورات خداست که امیدوارم با سرلوحه قراردادن وصایای شهدا بتوانیم با قوت و قدرت گام دوم انقلاب را تحت پوشش مقام معظم رهبری پشت سر بگذاریم.

وی بیان کرد: یکی از وظایف ما حفظ و نشر آثار دفاع مقدس است که یکی از ارزش‌های آن هنر می‌باشد که بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، این بنیاد سالانه حدود ۷ نوع جشنواره برگزار می‌کند تا با ابزار هنر بتوان آثار دفاع مقدس را حفظ کنیم و آن را نشر دهیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان گفت: یکی از وظایف مهم نهادها و سازمان‌های مختلف، حفظ آثار دفاع مقدس با ابزارهایی مانند رسانه و هنر است چرا که تاثیر هنر در آموزه‌های حماسی بی بدیل است و همچنان پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری، جشنواره‌های مختلفی مانند فانوس، فیلم رسا، تئاتر سنگر و فیلمنامه شهادت قلم برگزار می‌شود که بعضا به صورت بین المللی می‌باشد.

وی افزود: جشنواره هنری ملی فانوس با سابقه ۵ساله‌ای که دارد در موضوعات مختلفی چون هنرهای نمایشی و تجسمی، موسیقی، تولیدات رادیویی و تلویزیونی و بخش ویژه برگزار می‌شود که درگذشته شاهد استقبال بسیاری از هنرمندان در آن بودیم.

رضایی عنوان کرد: در سال گذشته ۴۹۴۳اثر شرکت کردند که از آن تعداد هنرمندان استان اصفهان نیز با هنرنمایی خود حائز رتبه برتر شدند که البته از نقش هنرمندان رزمندگان اسلام که بی بدیل و تاثیر گذاری بود نیز غافل نشویم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جدید ششمین دوره جشنواره ملی فانوس به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد که نسبت به سال‌های گذشته خود تفاوت‌هایی دارد که ازجمله آن انتصاب دبیری جشنواره توسط اصفهان هست که چنین موردی در دوره‌های قبلی به واسطه دبیرخانه تهران صورت می‌گرفته.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان تصریح کرد: در هر بخشی از جشنواره داوران از خود استان اصفهان انتخاب و استفاده خواهند شد تا از ظرفیت‌های دیار نصف جهان نیز استفاده شود و موضوع مهمی که امسال شاهد آن خواهیم بود بخش ویژه جشنواره هست که بر ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار اصفهان اختصاص پیدا کرده تا به تمام هنرمندان کشور این روز معرفی شود.

وی بیان کرد: اختتامیه جشنواره ملی فانوس هرسال در ماه آذر و یا دی‌ماه برگزار می‌شد اما باتوجه به اینکه بخش ویژه جشنواره مخصوص اصفهان و روز حماسه و ایثار آن هست، مراسم اختتامیه کشوری آن نیز در همین روز برگزار خواهد شد.

رضایی عنوان کرد: اعتقاد ما آن است که می‌توانیم با همت جمعی در موضوعات شهادت، دفاع مقدس و موضوعات هنری یک جشنواره ملی تحت عنوان فانوس را در اصفهان رقم بزنیم به گونه‌ای که ماندگار شود و از لحاظ کیفیت آثار علی‌الخصوص برای ۲۵آبان موفق شویم. امیدواریم با هم‌افزایی در استان اصفهان اختتامیه‌ای با حضور هنرمندان سراسر کشور داشته باشیم و برگ زرینی به کتاب فاخر هنر اصفهان اضافه کنیم.

محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان نیز باحضور در این جلسه اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس شاهد اوج شجاعت، اخلاق، ایثار و همدلی بین رزمندگان بودیم و همچنین شاهد اوج نشاط رزمندگان و تلاش برای ارتقا فردی جنگی در بخش‌های مختلف علمی و هنری و ورزشی بودیم.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس در حد اعلا به مدیریت جهادی عمل شد و فرهنگسازی بسیار ارزشمندی که در اثر رفتار انسان‌ها اتفاق افتاد به یادماندنی شد. همچنین می‌توان عمل به آیات قران و توجه به معنویت و سیره اهل بیت در دوران دفاع مقدس را برای امروز الگو قرار داد که این الگو باید معرفی شود.

فرماندار اصفهان گفت: اصفهان به عنوان مهد دفاع‌مقدس و حضور مردمان آن در جبهه‌ها هنوز معرفی نشده درحالیکه اصناف مختلف اصفهان نقش موثری در جبهه داشتند و اگر ۲۵ آبان به عنوان یک روز شاخص در اصفهان معرفی می‌شود پشتوانه معنوی فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که می‌فرمایند: کجای دنیا می‌شود مثل اصفهان پیدا کرد که در یک روز ۳۷۰شهید تشییع و همزمان اعزام به جبهه داشته باشند.

وی افزود: شهدای شاخص اصفهان هنوز با ابزار هنر معرفی نشده‌اند و اگر امروز یک جشنواره ملی قرار است اجرا شود یک فرصت برای ماست تا بتوانیم یک کار ویژه برای استانمان انجام دهیم. معرفی افتخارات اصفهان در دوره‌های مختلف و عرصه‌های ایثار و شهادت باید به واسطه بهره گیری از هنرمندان محقق شود.

مسعود مهدوی فر مسئول امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان نیز اظهار کرد: چندسالی است که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب موضوع روایتگری و جنگ روایات در چند نوبت بیان شده است که می‌فرمایند اگر حوادث دفاع مقدس را روایت نکنید دشمن روایت می‌کند و دروغ می‌گوید، مهم ترین عنصر در رسانه بحث روایت و روایت گری است اما کمتر به مسائل مقاومت پرداخته شده است.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت هنری را یک ضرورت باید بدانیم و هیچ جایگزینی برای آن ندانیم و در بیان مسائل دفاع مقدس و ارزش‌های آن این موضوع واجب است و هیچ راهی جز آن نداریم.

مسئول امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: چنین جشنواره‌هایی یک اتفاق و رخداد سطحی در جامعه نیست بلکه اتفاث بزرگی قلمداد می‌شود که باید از پس آن بر بیاییم. روایتگری‌ها باید مردم‌پایه باشد و این جشنواره‌ها زمانی به توفیق می‌رسد که بتواند با اقشار متفاوت مردم و هنرمندان ارتباط برقرار کند.

وی افزود: مردم‌پایه بودن، هنرمندانه بودن و شبکه‌ای بودن سه عنصر روایتگری است که مقام معظم رهبری در این موضوع بر آن تاکید کرده‌اند و فراورده‌های جشنواره نیز باید وارد بطن جامعه بشود تا صورتی مردمی شکل بگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر