کد خبر: 1080040
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت روز ملی صادرات از ۹ صادرکننده نمونه ملی در استان تجلیل شد.
رحیمی

آقای رستمی گفت: امسال ۱۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار به بازارهای هدف خارج از کشور صادر شده است که با این میزان صادرات کالا ۱۶۹ درصد هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری محقق شد.

میزان صادرات امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد بیشتر از هدف یک ساله بوده است.

زیر ساخت‌های کشور از جمله حمل و نقل گمرکی و مرزی برای صادرات جوابگو نیست و باید زیر ساخت‌های لازم برای صادرات اجرا شود درغیر این صورت افزایش صادرات موجب قفل آن خواهد شد.

هم اکنون مرکز تجاری معتبر در سوریه آماده شده تا با آمادگی اتاق بازرگانی و برای حمایت از اتاق‌های کم برخوردار هم، چون چهارمحال و بختیاری بخشی از این مرکز را به استان واگذار کنند.

آقای شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه ملی در چهارمحال و بختیاری گفت: ارزش کار صادرکنندگان در شرایط فعلی کشور فوق العاده است چراکه دولت اعتراف دارد که اقتصاد کشور را فعالان اقتصادی بخش خصوصی اداره کرده اند چرا که ما در تحریم‌ها فروش نفت چندانی نداشتیم.

امیداست که شرایط پیش رو مطلوب باشد چرا که سیاست‌های جدید ارزی نشانه‌های خوبی دارد.

این نگرانی وجود دارد که با توافق برجام شوق و ذوق درآمد نفتی درکشور راه بیفتد و تکیه ایران دوباره بر نفت باشد و این هشدار به برنامه ریزان کشور است.

اگر قرار باشد درآمد‌های برجام را مانند گذشته هزینه کنیم اثرات نامطلوبی بر صادرات و تولید محصولات خواهد داشت.

پیوستن ایران به اجلاس شانگ‌های و ورود به اوراسیا دامنه صادرات کشور را با سیاست‌های مناسب رونق می‌دهد.

دبیرخانه سازمان همکاری‌های اقتصادی هفته آینده به ایران منتقل می‌شود که این دبیر خانه شامل ده کشور است و با این اتفاق شرایط ایران در منطقه پایدار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر