کد خبر: 1079410
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی
 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۹۸ میلیون و ۴۱۶ هزار تردد از ابتدای امسال تاکنون در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی این استان ثبت شد.

«مهرداد جهانی»  در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل‌های ۶۸ دستگاه تردد شمار برخط نصب شده در جاده‌های استان مرکزی، تردد در جاده‌های استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته و با وجود افزایش تردد در جاده‌های استان، میزان سوانح رانندگی چهار درصد کاهش یافته‌ است.

وی ادامه داد: ۲۵ درصد ترددهای انجام شده در جاده‌های استان مرکزی مربوط به ماشین آلات سنگین بوده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۳۹ میلیون و ۷۸۴ هزار وسیله نقلیه از ابتدای امسال به این استان وارد و ۳۹ میلیون و ۴۶۷ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شده‌است.

جهانی گفت: تعداد وسایل نقلیه وارد شده و خارج شده از استان مرکزی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۰ و ۹ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: استان مرکزی با این میزان تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان، رتبه سوم را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده‌ است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: ۲۷ دستگاه دوربین نظارتی و ۵۶ دستگاه دوربین ثبت تخلفات دارای کد پلیس در جاده‌های استان وجود دارد که ۲۴ دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی امسال در جاده‌های استان راه اندازی شد.

وی ادامه داد: چهار سامانه توزین بار نیز در راستای جلوگیری از حمل بار بیش از ظرفیت وسایل نقلیه سنگین باری در جاده‌های استان مرکزی وجود دارد که یکی از این سامانه‌ها امسال به بهره برداری رسید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یاد آور شد: ۸۰ کیلومتر از سامانه روشنایی نصب شده در جاده‌های این استان امسال تعمیر و ۹ کیلومتر نیز امسال نصب شده‌ است.

جهانی، هزینه بهره‌برداری و اجرای یک کیلومتر سامانه روشنایی در جاده‌های استان مرکزی را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۳۴۵ کیلومتر از جاده‌های این استان به سامانه روشنایی تجهیز شده‌ و استان مرکزی در این زمینه جز سه استان برتر کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۵۸۰ کیلومتر گاردریل امسال در جاده‌های این استان نصب و ۱۱ کیلومتر گارد ریل آسیب دیده در راستای افزایش ایمنی جاده‌های استان تعمیر شده‌ است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در راستای افزایش ایمنی هرچه بیشتر جاده‌های استان مرکزی در سفرهای نوروزی، پیش بینی می‌شود خط کشی ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان برای سفرهای نوروزی تاپایان امسال تعمیر و اصلاح شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار