کد خبر: 1077653
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خبرداد
سرهنگ کریمی گفت: مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی با همکاری و مشارکت کلیه دستگاه های استانی و خصوصا استانداری مرکزی هم اکنون بیش از ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در چهارمین شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: یکی از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس صیانت و بهره برداری از این گنج گران بها است که اداره کل حفظ آثار استان در این راستا گام برمی دارد و در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کلیه دستگاه های اجرایی استان در این خصوص مسئولیت دارند.

وی افزود: پاسداری از فرهنگ دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین رسالت های دستگاه های اجرایی و استانی است که در قالب شورای هماهنگی حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس ماموریت ها و وظایف تعریف می شود و برای همه لازم الاجرا است.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ ارزشمند به نسل جوان از دیگر ماموریت های اداره کل حفظ آثار استان است که خوشبختانه استان مرکزی با برگزاری کنگره شهدای استان در طی ۷ سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این راستا هم در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، زیرساختی و اجتماعی و هم در حوزه های علمی و پژوهشی انجام داده است.

وی ادامه داد: پیگیری و اجرای برنامه های فرهنگی و مناسبتی در استان از طریق ستاد گرامیداشت مناسبت ها، تکمیل و تجهیز موزه دفاع مقدس استان، دانشنامه دفاع مقدس و یادمان های شهدا از برنامه های مهم اداره کل حفظ آثاراستان مرکزی در سالجاری است.

سرهنگ کریمی با اشاره به پیشرفت موزه دفاع مقدس استان گفت: مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی با همکاری و مشارکت کلیه دستگاه های استانی و خصوصا استانداری مرکزی هم اکنون بیش از ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: ساختمان مدیریت مرکزی فرهنگی موزه دفاع مقدس با پیشرفت ۱۰۰ درصدی، ساختمان گالری ها ۶۸ درصد، سردرب ورودی ۱۰۰ درصد، دیوار لاله ها ۹۰ درصد و محوطه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به وضعیت یادمان های شهدای در استان بیان کرد: در استان مرکزی ۱۵۹ شهید گمنام و ۶۶ یادمان شهدا داریم که ۱۷ یادمان نیمه کاره هستند و امیدواریم با همت مسئولین استانی این تعداد از یادمان ها هرچه سریعتر تکمیل شوند.

وی با بیان اینکه تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس یکی از مهمترین ماموریت های اداره کل حفظ آثار است که از سال ۹۵ و با محوریت کنگره شهدای استان مرکزی آغاز شده،گفت: تکمیل دانشنامه استانی دفاع مقدس نیازمند اعتبار است که اگر انجام شود جلد اول دانشنامه تا پایان سال تهیه و برای انتشار آماده خواهد شد.

سرهنگ کریمی افزود: تعداد ۶۰ عنوان کتاب در سالجاری با مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی استان هدفگذاری شده که تاکنون ۲۳ عنوان آن رونمایی شده و ۳۰ عنوان آماده برای چاپ داریم که نیازمند حمایت مالی توسط دستگاه های اجرایی است و همچنین ۱۱ عنوان کتاب صوتی نیز آماده شده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز چهارمین جلسه شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سال ۱۴۰۰ به ریاست استاندار محترم ، معاونین و مدیران کل با ۴ دستور کار مهم برگزار شد و ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس در خصوص ساخت موزه، یادمان‌های شهدای گمنام، دانشنامه و نشر آثار دفاع مقدس بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار