کد خبر: 1076795
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
محسن حمیدی خبر داد:
شهردار اسلامشهر گفت: ۹۰ درصد منابع مالی و هزینه‌های احداث مترو از بودجه شهرداری اسلامشهر تامین شده است
بهاره عشقی صابر

محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث مترو میدان نماز اسلامشهر با اشاره به اینکه آلودگی هوا و ترافیک از معضلات تهران و شهرهای اطراف آن است، اظهار داشت: ۴.۵میلیون خودرو و بیش از ۳میلیون موتورسیکلت به سمت تهران تردد می‌کنند که حدود ۲۵میلیون حلقه لاستیک با آسفالت اصطکاک دارد و ذرات معلق آن را مردم اسلامشهر استشمام می‌کنند.
وی گفت: برون‌رفت از مخاطرات زیست‌محیطی، توسعه حمل‌ونقل عمومی و ریلی را می‌طلبد که مترو یکی از بهترین بخش در حمل‌ونقل عمومی به دلیل ایمنی، راحتی و آرامش و کاهش مصرف انرژی، سرعت در جابجایی و ارزانی برای مسافران است.
شهردار اسلامشهر تاکید کرد: اهمیت پروژه مترو بر کسی پوشیده نیست و این مسئله مطالبه مردم اسلامشهر و جنوب غرب استان تهران بوده که در سال ۹۱در ردیف بودجه ملی اعتبارات را کسب کرده است.
حمیدی با بیان اینکه پروژه مترو در سال ۹۷ به شهرداری اسلامشهر واگذار شد، افزود: ۵کیلومتر از حفاری مترو اسلامشهر طی دوسال گذشته با وجود محدودیت‌های مالی انجام شده است.
وی به قانون حمایت از سامانه‌های ریلی و هزینه کرد ۵۰ درصدی توسط شهرداری‌ها اشاره و تصریح کرد: شهرداری اسلامشهر برای احداث مترو از بودجه داخلی خود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است و فقط ۳۴ میلیارد تومان آن از منابع دولتی تأمین‌شده، که ۹۰ درصد منابع مالی و هزینه‌ها از بودجه شهرداری اسلامشهر تامین شده است.
شهردار اسلامشهر با اشاره به آغاز عملیات ایستگاه میدان نماز در دو طبقه و تأمین ۷۰درصدی اعتبارات آن بیان کرد: ایستگاه میدان نماز در ۷۸۰۰مترمربع ساخته خواهد شد که ۱۰۰ میلیارد از طریق فروش اوراق مشارکت، ۹۲ میلیارد از طریق اسناد خزانه و مابقی از اعتبارات داخلی شهرداری تأمین‌شده است.
حمیدی در پایان خاطرنشان کرد: از سال ۹۱تا ۹۷  سالانه ۲۵ میلیارد تومان برای پروژه مترو اسلامشهر در ردیف ملی اعتبار تخصیص یافته بود که ساخت هر ایستگاه ۷ میلیارد تومان هزینه در برداشت و در حال حاضر ساخت هر ایستگاه ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد که نگاه ویژه مسئولین استانی و نمایندگان مجلس را در راستای افزایش اعتبار تخصیص یافته به پروژه مترو اسلامشهر را می طلبد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر