کد خبر: 1073962
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
دبیر علمی چهاردهمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات مطرح کرد
دبیر علمی چهاردهمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات با اشاره به اهمیت موضوع نگهداری و تعمیرات در شرایط تحریم گفت: این موضوع دارای ابعاد گسترده است و شامل همه زیرساخت‌های کشور مانند حوزه حمل و نقل و نگهداری از اتوبوس، هواپیما، پل‌ها، سازه‌ها و ... است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش انجمن نگهداری و تعمیرات ایران تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمد ریاحی، دبیر علمی چهاردهمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات در آستانه برگزاری این رویداد که در روز‌های ۲۱ و ۲۲ دی ماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: نگهداری و تعمیرات یا همان موضوع نگاه‌داشت مسئله بسیار جدی و حائز اهمیت در بسیاری از کشور‌های دنیا محسوب می‌شود چرا که سرمایه‌گذاری عمده در کشور‌ها و جوامع از یک عدد بالایی در مقایسه با ثروت‌های ملی، ثروت‌های جامعه و خانواده قلمداد می‌شود.

وی افزود: همانطور که حفظ و نگهداری وسایل منزل به دلیل اینکه وسایل سرمایه محسوب می‌شوند حائز اهمیت است نگهداشت سرمایه‌های کلان و به عبارتی وسایل سرمایه‌ای در کشور هم نکته قابل تأمل و مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در کشور ما به مبحث نگهداری و تعمیرات تجهیزات به عنوان سرمایه توجه نشده است، گفت: مدیریت حفاظت فیزیکی در کشور بسیار ضعیف بوده و این حفاظت فیزیکی از تجهیزات دارای ابعاد گسترده‌ای اعم از نفت و گاز و پتروشیمی، دفاعی، حمل و نقل، زیرساخت، صنایع معدنی، فولاد، نیروگاه، سازه‌ها و سایر سرمایه‌های فیزیکی است و اصلی‌ترین اقدام در این مورد آموزش عمومی چه ازطریق رسانه‌ها و چه از طریق دانشگاه‌ها است.

دکتر ریاحی با تاکید بر اینکه اگر حفاظت و نگهداری از تجهیزات سرمایه‌ای مد نظر قرار نگیرد و مورد توجه ویژه نباشد هزینه‌های بالایی برای کشور ایجاد می‌شود، گفت: بر همین اساس است که بسیاری از کشور‌های پیشرفته صنعتی در حوزه نگهداری و تعمیرات در زمینه کار‌های دانشگاهی اقدامات بسیار جدی انجام داده‌اند و در کشور ما نیز به عنوان یک رشته مطرح دانشگاهی بهتر أست مورد توجه واقع شود.

دبیر علمی چهاردهمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات تصریح کرد: توجه به موضوع نگهداری و حفظ تجهیزات سبب حداکثر بهره برداری مفید از سرمایه‌های فیزیکی کشور می‌شود.

وی یادآورشد: این موضوع دارای ابعاد گسترده است و شامل موضوعاتی همچون حوزه صنعت، زیرساخت و حمل و نقل مانند نگهداری از تجهیزات وماشین آلات صنعتی، اتوبوس، هواپیما، پل‌ها، سازه‌ها و همه دارایی‌های فیزیکی کشور است.

دکتر ریاحی خاطرنشان کرد: متاسفانه شاید تاکنون ۵ تا ۱۰ درصد به موضوع نگهداری دارایی‌های فیزیکی در کشور توجه شده و این در حالی است که به طور متوسط ۱۰ تا ۲۰ سال باید یک دارایی فیزیکی قابل استفاده باشد و این نکته نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد؛ اکنون که در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی قرار داریم اهمیت توجه به مبحث نگهداری و تعمیرات بسیار مهم است و باید رویکرد جدی نسبت به این مسأله داشت.

دبیر علمی چهاردهمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات با اشاره به موضوعات این رویداد که با همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد، اعلام کرد: در کنفرانس امسال جدیدترین دستاورد‌ها و مباحث روز حوزه نگهداری و تعمیرات با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخلی و خارجی، کارشناسان و دانشگاهیان مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت و از همه صاحب نظران دعوت می‌شود تا با حضور خود در این رویداد بزرگ علمی و تخصصی یاری رسان ما در پیشرفت هرچه بهتر این حوزه علم و دانش باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار