کد خبر: 1073150
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸

دادستان کل کشور در دیدار با نمایندگان شکات پرونده آذویکو با اشاره به مشکل‌ساز شدن پراکندگی شکات در این پرونده گفت: به لحاظ اینکه در چند حوزه قضایی چند پرونده تشکیل شده، لازم است این پرونده‌ها در یک محل تجمیع شوند و وضعیت این پرونده مشخص شود.
صبح دیروز برخی نمایندگان شکات پرونده آذویکو در حاشیه بازدید دادستان کل کشور از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه با وی دیدار کردند و درخواست‌ها و مطالبات خود را با دادستان کل کشور در میان گذاشتند. حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در پاسخ به مطالبات شکات این پرونده گفت: من یکی از قضات را مأمور رسیدگی به این پرونده می‌کنم و امیدوارم ظرف یک‌ماه آینده این پرونده به نتیجه برسد و تلاش می‌کنم که روند رسیدگی به این پرونده تسریع شود. تجمع حق شکات این پرونده است، اما نظر من این است که دوستان درباره این پرونده تجمع نکنند. منتظری با اشاره به مشکل‌ساز شدن پراکندگی شکات در این پرونده گفت: به لحاظ اینکه در چند حوزه قضایی چند پرونده تشکیل شده، لازم است این پرونده‌ها در یک محل تجمیع شوند و وضعیت این پرونده مشخص شود. وی افزود: تصمیم گرفتیم یکی از قضات را در دادسرای کل مأمور رسیدگی به این پرونده کنیم تا اگر امکان تجمیع پرونده‌ها باشد، پرونده‌ها تجمیع شوند و اگر نه درخواست احاله کنیم و پرونده‌ها احاله شوند. منتظری ابراز امیدواری کرد که ظرف یکی دو ماه آینده این پرونده به نتیجه برسد و شکات بتوانند حق خود را دریافت کنند.
«آذویکو» یا همان گروه آذربایجان خودرو قرار بود خودروی MG چینی را در تبریز مونتاژ و روانه بازار کند. خودرو‌هایی که از نظر کیفیت و آپشن‌های رفاهی می‌توانستند قابل رقابت با دیگر خودرو‌های ارزان‌قیمت بازار باشند؛ برای همین نیز ۶هزارو۴۰۰ دستگاه از آن به سرعت پیش‌فروش شد، اما با تشدید تحریم‌ها تعهدات این خودروساز عملی نشد و همین موضوع باعث شکایت خریداران و تشکیل پرونده تخلف برای این گروه خودروسازی شد. با این حال پس از گذشت سه سال از تشکیل این پرونده، هنوز شکات آذویکو در میان راهرو‌های دادگاه‌ها در رفت‌وآمدند؛ موضوعی که بسیاری از مالباختگان آذویکو را کلافه کرده و سبب برگزاری تجمعات چندباره آن‌ها در مقابل ساختمان‌های وزارت صمت و قوه قضائیه شد. با این همه تعداد بسیار بالا و پراکندگی شکات این پرونده در کنار پیچیدگی آن، موانع اصلی رسیدگی به این پرونده کثیرالشاکی است که رفع آن‌ها عزم و پیگیری مسئولان دستگاه قضا را طلب می‌کند. اخیراً هم دادستان جدید عمومی و انقلاب تهران با تأکید بر اهتمام دستگاه قضایی نسبت به پرونده‌های کثیرالشاکی علی الخصوص آذویکو اعلام کرده بود که یک به یک این پرونده‌ها در دستور کار قرار دارد و در خصوص پرونده «آذویکو» جلسه را خارج از وقت اداری با دعوت از ضابط و طرفین برگزار کردیم تا اموال مردم را تعیین‌تکلیف کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار