کد خبر: 1073149
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد عزم سازمان بسیج این است که با هم‌افزایی با آموزش و پرورش به دنبال مردمی‌سازی فرهنگ باشد.
سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین روز گذشته با دکتر یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، مجتبی باستان مسئول بسیج دانش‌آموزی و مرتضی فاطمی‌نژاد مدیر عامل مؤسسه علمی رزمندگان اسلام هم حضور داشتند. سردار سلیمانی طی سخنانی در این دیدار مسئولیت جدید را به دکتر نوری تبریک گفت و آمادگی بسیج را جهت همکاری و پیشبرد اهداف فرهنگی و تربیتی اعلام کرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: البته همکاری بسیج و نظام آموزشی کشور در دوره‌های قبل هم بوده است و ان‌شاءالله در این دوران بیشتر از قبل باشد و با کمک آموزش و پرورش بتوانیم به سمت تحقق جامعه اسلامی و مهدوی پیش برویم. تعلیم و تربیت جایگاه ویژه‌ای در بسیج دارد و مهم‌ترین بخش سند راهبردی نیرو‌های بسیجی است. سردار غلامرضا سلیمانی افزود: بسیج در عرض هیچ دستگاه و وزارتخانه‌ای نیست و عزم سازمان بسیج این است که با هم‌افزایی با آموزش و پرورش به دنبال مردمی‌سازی فرهنگ باشد. بسیج آماده کمک به وزارت آموزش و پرورش در راستای اهداف تبیین شده‌است. بسیج به کادر‌های انقلابی در دانشگاه، آموزش و پرورش و جامعه دسترسی دارد و باید برای تقویت نظام تربیتی خود از این ظرفیت نیز بهره‌مند شود؛ توانمندسازی هم باید با توجه به استعداد کادر‌های مختلف انجام شود. نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج نیز طی سخنانی در این دیدار تأکید کرد: آموزش و پرورش انقلابی‌ترین نهاد بوده‌است و معلمین پایه‌های انقلاب و بسیاری از فرماندهان جنگ از معلمین بوده‌اند؛ ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز گواه این موضوع است. بزرگ‌ترین رسالت وزارت آموزش و پرورش همین فرهنگ انقلابی است.
هم‌افزایی برای مردمی‌سازی فرهنگ
حجت‌الاسلام والمسلمین تویسرکانی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش باید پرچم مطالبه‌گری معلمان را به دست بگیرد و دلسوز‌ترین فرد برای معلمین باید شخص وزیر باشد. دولت‌های گذشته به خوبی از ظرفیت بسیج استفاده نکردند و نتیجه آن را دیدند و این دولت با استفاده از ظرفیت بسیج می‌تواند مشکلات را حل کنند. به گزارش خبرگزاری بسیج، یوسف نوری نیز گفت: نقش بسیج پیوند‌دهنده بین دولت و مردم است و این نقش بسیار مهم است و برای حل بعضی از مشکلات نیاز به بسیج داریم که نمونه آن استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی بسیج برای نهضت سواد‌آموزی و افراد بازمانده از تحصیل در روستا‌ها و مناطق محروم است. وی افزود: بعضی از تصمیم‌گیری‌های غلط در دوران گذشته و سیاسی‌کاری در وزارتخانه باعث ایجاد مشکلات فعلی معلمان شده‌است. ما برای ایجاد عدالت آموزشی نیازمند افزایش علمی معلمان و افزایش کیفی خدمات آموزشی هستیم. گفتنی است سردار سلیمانی اخیراً در قرارگاه تعلیم و تربیت استان خوزستان هم با اشاره به بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای تقویت نظام تربیتی بسیج تأکید کرد که به دنبال این هستیم تا طرح شهید بهنام محمدی را در قالب همین نظام تربیتی ارائه داده و جای خودش را پیدا کند؛ مساجد، آموزشگاه‌ها و خانواده‌ها نیز باید با هم ارتباط مستمر و مفیدی داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار