کد خبر: 1072848
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی می‌گوید پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده در رابطه با تمرینات و مسابقات تیم‌های ملی و لیگ‌های برتر در رشته‌های ورزشی مختلف به قوت خود باقی است و همگی موظف به رعایت آن هستند.
 از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، ستاد مقابله با کرونا در ورزش با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به تدوین و ابلاغ راهنمای گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در تمرینات، مسابقات تیم ملی و لیگ برتر در رشته‌های ورزشی مختلف کرد که شامل ۲۳ رشته ورزشی می‌شد.

در مورد رشته فوتبال باید در نظر داشت که بر اساس توافق دو طرفه بین فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون فوتبال، اجرای پروتکل سلامت لیگ‌های فوتبال ایران در فصل بیستم لیگ برتر فوتبال، همانند فصل پیش از آن، بنابر درخواست ارائه شده بر عهده فدراسیون فوتبال گذاشته شد. با این وجود تنها نسخه اولیه راهنمای گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط لیگ فوتبال که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی مدنظر قرار گرفت، در دسترس است و از دستورالعمل به روز شده و جدید مقابله با کرونا در فوتبال خبری نبوده و مشخص نیست که مفاد تغییر یافته این دستورالعمل چیست و صرفا به صورت جسته و گریخته از سوی برخی مسئولان در مورد تصمیمات جدید این ستاد اطلاع رسانی می‌شود و در حال حاضر نیز مشخص نیست که در بیست و یکمین دوره مسابقات لیگ برتر و لیگ‌های پایین دستی فوتبال چه پروتکل‌هایی مدنظر قرار گرفته است!

با این وجود، اما در رابطه با سهل انگاری در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی تدوین و ابلاغ شده از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش برای رشته‌های ورزشی، مسائلی مطرح شده است.

غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگو با ایسنا، در رابطه با آخرین وضعیت رعایت راهنمای گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در تمرینات، مسابقات تیم ملی و لیگ برتر در رشته‌های ورزشی مختلف، اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی تدوین و ابلاغ شده در رابطه با رشته‌های ورزشی مختلف کماکان به قوت خود باقی است و همگی موظف به رعایت این دستورالعمل‌ها هستند.

وی ادامه داد: افسران کنترل سلامت فدراسیون پزشکی ورزشی در این رابطه نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های تدوین و ابلاغ شده با متخلفان برخورد خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار