کد خبر: 1071868
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ایران در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که برای ورود به مذاکرات جدی دارای اراده‌ای جدی است و در مورد دستیابی به توافق، اگر زمینه‌های لازم فراهم شود، قطعا هیچ مانعی نمی‌بیند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات با گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) درباره لغو تحریم‌ها امروز (پنجشنبه) بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در جمع خبرنگاران عنوان کرد: نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار و طرف‌های مختلف دیدگاه خود را درباره روند آتی گفتگو‌ها بیان کردند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم در این نشست تأکید کرد که مسیر گفتگو‌ها را بر اساس مواضع و دیدگاه‌های خودش که قبلا بیان کرده، با جدیت ادامه می‌دهد و اراده جدی برای ورود در مذاکرات جدی دارد و در مورد دستیابی به توافق؛ اگر زمینه‌های لازم فراهم شود، قطعا هیچ مانعی نمی‌بیند.

رئیس هیأت مذاکره کننده در پاسخ به این سؤال که آیا پاسخ مستدل و منطقی که ایران انتظار داشت امروز دریافت کرد؟ عنوان کرد: این باید در جلسه کارگروه‌ها بیان شود.

باقری درباره کاهش شکاف‌ها نیز اظهار داشت: این‌که طرفین اراده جدی برای استمرار گفتگو‌ها دارند نشانگر این است که دو طرف می‌خواهند مواضع به هم نزدیک شود.

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان) و به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام به منظور گفتگو برای لغو تحریم‌ها علیه ایران در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد.

طرفین در این نشست درباره نحوه ادامه گفتگو‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

علی باقری نیز ضمن تشریح مبانی پیشنهادات ایران، بر جدیت و حسن نیت ایران در گفتگو‌ها تأکید کرد.

در این نشست مقرر شد گفتگو‌ها در خصوص متون در سطوح مختلف ادامه یابد.

گفتنی است حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز بامداد امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که تیم ایران برای رسیدن به توافق و رایزنی با ۱+۴​ تا هر زمان که لازم باشد در وین خواهد ماند. 
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار