کد خبر: 1071864
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
مدیرعامل تسلا که خودش پدر چند فرزند است مردم کشور‌ها را به زاد و ولد توصیه کرد و هشدار داد که با این روند، تمدن رو به فروپاشی است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از nypost؛ ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا معتقد است که بزرگترین تهدید برای بشریت کاهش نرخ زاد و ولد است و هشدار داد که اگر مردم شروع به بچه دار شدن نکنند، تمدن از بین خواهد رفت.

ماسک که پدر شش فرزند است، شامگاه دوشنبه در شورای سالانه وال استریت ژورنال گفت: "من فکر می‌کنم یکی از بزرگ‌ترین خطرات برای تمدن، زاد و ولد پایین است و باید گفت که نرخ زاد و ولد در حال کاهش است. با این حال، بسیاری از مردم، از جمله افراد باهوش، فکر می‌کنند که جمعیت در حال افزایش است، اما کاملاً برعکس است. لطفاً به اعداد و ارقام نگاه کنید، اگر مردم فرزندان بیشتری نداشته باشند، تمدن فرو می‌پاشد. " اظهارات این میلیاردر در پاسخ به این سوال مطرح شد که چگونه ربات تسلا که هنوز منتشر نشده می‌تواند مشکلات کارگری را حل کند.

تسلا بات جایگزین کارگران می‌شود؟!
در مراسم رونمایی در ماه آگوست، ماسک گفت که این ربات ۵ فوتی، ۸ اینچی و ۱۲۵ پوندی در سال آینده آماده می‌شود و با کاهش هزینه‌های نیروی کار، تأثیر عمیقی بر اقتصاد خواهد داشت. روز دوشنبه، او اضافه کرد که تسلا بات می‌تواند جایگزین تعمیم یافته‌ای برای نیروی کار انسانی در طول زمان باشد که در صورت کاهش عرضه نیروی کار، برای کسب‌وکار‌ها حیاتی‌تر خواهد شد.

براساس داده‌های بانک جهانی، نرخ زاد و ولد جهانی از سال ۱۹۶۰ تاکنون به طور پیوسته در حال کاهش بوده است. این اولین بار نیست که ماسک درباره کاهش نرخ زاد و ولد جمعیت جهان هشدار می‌دهد. در سال ۲۰۱۷، او به نیو ساینتیست پاسخ داد که آیا بمب جمعیتی به زودی منفجر می‌شود یا خیر. ماسک در آن زمان گفت: "جمعیت جهان به سمت فروپاشی شتاب می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد تعداد کمی از مردم و سیاستمداران متوجه آن شده‌اند یا به این موضوع اهمیت می‌دهند. "

در ژوئیه سال جاری، تحلیلگران مورگان استنلی کاهش نرخ زاد و ولد را به نگرانی‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی نسبت دادند. آن‌ها در آن زمان گفتند: "جنبش برای بچه دار نشدن به دلیل ترس از تغییرات آب و هوایی در حال رشد است و نرخ باروری را سریع‌تر از هر روند قبلی به صورت کاهشی تحت تاثیر قرار می‌دهد. "

علی‌رغم تحقیقاتی که داشتن فرزندان کمتر تأثیر خانواده را بر تغییرات آب و هوایی کاهش می‌دهد، دانشمندان گفته‌اند که کنترل جمعیت روشی عملی برای واکنش به تغییرات آب و هوایی نیست، زیرا به هر حال خیلی دیر خواهد بود.

کیمبرلی نیکلاس، محقق علوم پایداری در سوئد، در مصاحبه‌ای گفت: "درست است که افراد بیشتر منابع بیشتری مصرف می‌کنند و باعث انتشار گاز‌های گلخانه‌ای بیشتری می‌شوند. اما با توجه به اینکه در این دهه باید انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را به نصف کاهش دهیم، این چارچوب زمانی مناسب برای تثبیت واقعی آب و هوا نیست. "
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار