کد خبر: 1071773
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
فرمانده انتظامی آمل از دستگیری ۲ هکر حرفه‌ای حساب‌های کاربری شهروندان در اینستاگرام خبر داد که توانستند مبلغی حدود سه میلیارد ریال با نام صاحب حساب کاربری از دیگران کلاهبرداری کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضوانی فرمانده انتظامی آمل گفت: در پی شکایت ۲ نفر از شهروندان آملی مبنی بر هک حساب کاربری صفحه اینستاگرام و کلاهبرداری از دنبال کننده‌های آنان تحت عنوان نیاز مالی، موضوع در دستور کار پلیس فتای شهرستان قرارگرفت. وی ادامه داد: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد فردی ناشناس با هک نام کاربری اینستاگرام شکات با آی دی‌های مختلف و با ارسال پیامی مبنی بر درخواست وجه از ۱۲ نفر از این افراد، مبلغ تقریبی سه میلیارد ریال کلاهبرداری کرد.

فرمانده انتظامی آمل گفت: این افراد پس از دریافت وجه، اقدام به خرید سکه و طلا می‌کردند که با اقدامات فنی پلیس، متهمان شناسایی و با اخذ نیابت قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان در استان البرز دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان با توجه به شواهد و قرائن موجود در پرونده، ضمن اقرار به بزه انتسابی در اظهارات خود بیان کرده اند، هک حساب کاربری اینستاگرام و تقاضای وجه از شکات را با همدستی یکی از دوستانش که هم اکنون در زندان حضور دارد، انجام داده اند.

سرهنگ رضوانی با اعلام این که متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار قضایی مناسب روانه زندان آمل شدند، اظهارکرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، چهار دستگاه گوشی تلفن همراه، چهار عدد سیم کارت و چهار عدد کارت عابر بانک کشف شد.

فرمانده انتظامی آمل با اشاره به شیوه و شگرد متهمان در هک حساب‌های کاربری اینستاگرام افراد هدف و ارسال پیام نیاز مالی به دنبال کنندگان صفحه‌ها و کلاهبرداری از آنان به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت چنین درخواست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، می‌توان با یک تماس تلفنی با شخص ادمین و گرداننده کانال یا صفحات شخصی از صحت درخواست مطرح شده اطمینان پیدا کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار