کد خبر: 1071728
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی اواخر وقت امروز خبر داد و نسبت به آب‌گرفتگی و کولاک برف در ۱۱ استان هشدار صادر کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز جو آرام و پایدار در اکثر مناطق کشور همراه با تداوم آلودگی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و باعث بارش باران، برف، وزش باد شدید موقتی و کاهش نسبی دما در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه می‌شود.

این سامانه روز پنجشنبه علاوه بر مناطق مذکور استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، همدان، البرز و ارتفاعات استان تهران را در بر می‌گیرد.

روز جمعه فعالیت سامانه بارشی به صورت بارش‌های پراکنده در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به پایان می‌رسد.

شبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام حاکم است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از اواخر شنبه و روز یکشنبه هفته آینده به دلیل نفوذ جریانات شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پیش بینی شده است.

همچنین امروز و فردا پدیده گرم باد و افزایش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر روی می‌دهد.

توصیف سامانه: ورود سامانه بارشی

زمان شروع: چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۷

زمان پایان: پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۸

نوع مخاطره: بارش برف، باران و کولاک برف، مه، وزش باد شدید موقت.

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۷: آذربایجان غربی، کردستان.

پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۸: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، گیلان، مازندران و قزوین.

اثر مخاطره: احتمال کولاک برف در گردنه‌های کوهستانی، احتمال تاخیر در پروازها، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی محدود معابر.

توصیه: احتیاط در عبور از جاده‌های بین شهری بویژه گذرگاه‌های کوهستانی و تجهیز خودرو‌ها به وسایل زمستانی، آمادگی راهداری، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها.

توصیف سامانه: وزش باد

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۰/۰۹/۱۹

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۰

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی از ۱ تا ۱.۵ متر و در نواحی فراساحلی تا ۲ متر.

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۰۹/۱۹: خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر.

شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۰: خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناور‌های کوچک و نیمه سنگین و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی.

توصیه: احتیاط در تردد‌های دریایی بویژه تردد با شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار