کد خبر: 1071684
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
هر چند نگرانی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا همچنان پابرجاست، اما این بار آلودگی هوا مدارس تهران را مجازی کرد! بر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران با توجه به پایداری هوا و احتمال افزایش شاخص آلایندگی برای امروز و فردا، تعطیلی مهد‌های کودک و غیر‌حضوری شدن مدارس در تمامی مقاطع برای شهرستان‌های تهران، قرچک، پاکدشت، ورامین و پیشوا اجرا خواهد شد.
زهرا چیذری

هر چند نگرانی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا همچنان پابرجاست، اما این بار آلودگی هوا مدارس تهران را مجازی کرد! بر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران با توجه به پایداری هوا و احتمال افزایش شاخص آلایندگی برای امروز و فردا، تعطیلی مهد‌های کودک و غیر‌حضوری شدن مدارس در تمامی مقاطع برای شهرستان‌های تهران، قرچک، پاکدشت، ورامین و پیشوا اجرا خواهد شد.
در دو هفته‌ای که از بازگشایی مدارس می‌گذرد تاکنون ۲ هزار دانش‌آموز تهرانی کرونا گرفته‌اند که از نگاه استاندار تهران از متوسط سطح ابتلای عمومی پایین‌تر و نگران‌کننده نیست! با وجود این وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری برای واکسیناسیون دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال هنوز نهایی نشده، بر برپایی مدارس به شکل ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی تأکید کرد.
تنها دو هفته از حضور دانش‌آموزان سر کلاس‌های درسی پس از دو سال کرونا می‌گذرد که اینبار علاوه بر نگرانی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا و آمار و ارقامی که در این رابطه وجود دارد، آلودگی هوا هم مزید بر علت شده و موجب شد تا با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، مدارس این استان در روز‌های پایانی هفته به صورت مجازی برگزار شود. از سوی دیگر استاندار تهران از ابتلای ۲ هزار دانش‌آموز تهرانی به کرونا طی دو هفته اخیر خبر می‌دهد. آماری که هر چند از نگاه وی با در نظر گرفتن آمار ۲ میلیونی دانش‌آموزان چندان معنادار نیست، اما ابتلای روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ دانش‌آموز به کرونا نگران‌کننده به نظر می‌رسد! به خصوص اینکه دنیا نگران سویه جدید کرونا یعنی امیکرون است و اگر این سویه به ایران هم برسد احتمال ایجاد موج جدیدی از کرونا محتمل خواهد بود.
مصوبات کمیته اضطرار آلودگی
روز گذشته کمیته اضطرار آلودگی هوا با ریاست ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و حضور مهدی پیرهادی و سوده نجفی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، منصور درجاتی مدیر کل مدیریت بحران استان تهران و سعید محمودی مدیر کل محیط‌زیست استان تهران در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داد. ملکی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: «همانند مصوبات جلسه قبلی همه موارد اعلام شده در جلسه قبل برای روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری اجرایی خواهد شد. به این ترتیب کنترل دقیق‌تر خودرو‌های فاقد برگه معاینه فنی و جلوگیری از تردد این خودرو‌ها اجرایی خواهد شد. همچنین ممنوعیت تردد شبانه کلیه خودرو‌های گازوئیلی و جلوگیری از انجام کلیه فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود، اجرایی می‌شود.»
وی ادامه داد: «جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله، استقرار پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی، اورژانس، هلال احمر با جانمایی مناطق آلوده‌تر و پرترددتر به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه‌ها از دیگر مصوبات این جلسه است.»
به گفته ملکی همچنین تمامی مهد‌های کودک در شهرستان‌های تهران، قرچک، پاکدشت، ورامین و پیشوا تعطیل خواهند بود و مدارس نیز در تمامی مقاطع برای روز‌های امروز چهارشنبه و فردا پنج‌شنبه در شهرستان‌های تهران، قرچک، پاکدشت و ورامین و پیشوا به صورت غیر حضوری برگزار می‌شوند. معاون استاندار تهران ادامه داد: «تعطیلی موقت واحد‌های صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز مؤثر در تشدید آلودگی هوا، استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع مجاور کلانشهر‌ها ممنوع خواهد بود و شرکت ملی گاز ایران موظف است برای تعمیر سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحد‌های متصل به شبکه گاز‌رسانی که فعالیت آن‌ها در این شرایط ضروری است، برنامه‌ریزی کند.»
۲ هزار ابتلای دانش‌آموزی در ۲ هفته
نگرانی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا هم با حضوری شدن کلاس‌های درسی هم همچنان ادامه دارد.
محسن منصوری، استاندار تهران در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران آمار ابتلای دانش‌آموزان به کرونا در دو هفته اخیر را حدود ۲هزار نفر اعلام کرد.
به گفته وی جمعیت دانش‌آموزی ما در سطح استان تهران بیش از ۲میلیون نفر است، بنابراین متوسط ابتلای دانش‌آموزان ما در سطح استان تهران پایین‌تر از متوسط ابتلا عموم مردم است.
استاندار تهران افزود: «به طور متوسط روزی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر در یک جمعیت ۲ میلیونی به کرونا مبتلا شده‌اند که این میزان ابتلا در مقایسه با جمعیت دانش‌آموزان استان عدد بالایی نیست، بنابراین نباید طوری آمار را بیان کنیم که باعث نگرانی مردم باشد، ولی قرار شد مسئله بررسی شود که اگر نگرانی وجود داشت، تصمیم جدیدی اعمال می‌شود.»
حضور یکی دو روزه دانش‌آموزان در مدرسه
احمد وحیدی، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین تصمیم‌ها در خصوص حضور دانش‌آموزان در مدارس با اشاره به واکسینه شدن دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال و بررسی واکسینه شدن زیر ۱۲ ساله‌ها گفت: «طبق ابلاغ ستاد ملی کرونا دانش‌آموزان یک یا دو روز در هفته به صورت حضوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس حاضر می‌شوند و بقیه روز‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.»
وی در عین حال تأکید کرد: «وضعیت نابسامان یا وضعیت جدیدی را در خصوص بازگشایی مدارس نداشتیم و گزارشاتی از آثار سوء بازگشایی مدارس به ما نرسیده‌است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار