کد خبر: 1071532
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
جزئیات شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ و بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور اعلام شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود. همچنین بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور همزمان با آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

متقاضیان با در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ می‌توانند در آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.

مهلت و شرایط ثبت‌نام‌:

فرصت ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ از روز سه‌شنبه ۱۶ آذر آغاز می‌شود و در روز سه‌شنبه ۲۳ آذر به پایان می‌رسد. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org انجام می‌شود.

متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون)، در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط رشته‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنما) در آزمون ثبت‌نام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت نام، همزمان با شروع ثبت نام، در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

مراحلی که متقاضی باید برای ثبت نام اقدام کند:

مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱).

تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

هزینه‌های ثبت نام:

خرید کارت اعتباری ثبت‌نام به مبلغ یک میلیون و ۲۵۰ هزار ریال (۱۲۵ هزار تومان) از سامانه خرید کارت اعتباری در سایت سازمان سنجش.

پرداخت هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به متقاضیان به مبلغ ۱۲ هزار ریال (۱ هزار و ۲۰۰ تومان).

متقاضیانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول) علاقه‌مند به شرکت در رشته امتحانی دوم هستند، باید کدرشته امتحانی دوم را در بند مربوط در تقاضانامه درج کنند و برای رشته امتحانی دوم هم یک کارت اعتباری دیگر، به مبلغ یک میلیون و ۲۵۰ هزار ریال (۱۲۵ هزار تومان) علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار ریال (۲۰ هزار تومان) دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی برای دوره مذکور، اقدام کنند.

متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار ریال (۲۰ هزار تومان) دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی برای دوره مذکور، اقدام کنند.

نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

به متقاضیان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل کرده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به سایت سازمان سنجش اطلاعات لازم را براساس بند‌های برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد کنند.

متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت کنند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون، قبولی وی لغو و از ادامه تحصیل متقاضی جلوگیری خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون و توزیع کارت ورود به جلسه:

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

متقاضیان لازم است از روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت تا روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ با مراجعه به سایت سازمان سنجش پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون را تهیه کنند.

محل آزمون متقاضیان براساس استان و شهرستان مندرج در بند ۳۸ تقاضانامه تعیین می‌شود و متقاضیان باید با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام کنند.

برگزاری المپیاد علمی‌- دانشجویی کشور:

متقاضیان علاقه‌مند می‌توانند همزمان با برگزاری امتحانات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱، در اولین مرحله دوره بیست و هفتمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون شرکت کنند.

شرایط معدل و مقررات مربوط به متقاضیان:

متقاضیان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای ثبت‌نام مراجعه کنند.

متقاضیان لازم است در انتخاب کدرشته‌های امتحانی (اول و دوم) و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود، دقت کنند لذا پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی، در این خصوص به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و کدپیگیری ۱۶ رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری کنند.

هر ساله تعدادی قابل توجهی از متقاضیان در درج معدل خود در زمان ثبت‌نام دقت لازم را بعمل نیاورده و پس از قبولی در دانشگاه به دلیل مغایرت معدل قبولی آن‌ها لغو شده و باعث سردرگمی آن‌ها می‌شود.

به متقاضیان تاکید می‌شود در درج معدل خود دقت لازم را بعمل آورند و حتی اگر ثبت‌نام آن‌ها توسط خودشان انجام نمی‌پذیرد با مشاهده پرینت تقاضانامه نسبت به کنترل دقیق موارد درج شده در آن اقدام کرده و در مراحل بعدی که امکان ویرایش اطلاعات (در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون و یا انتخاب رشته) برای آن‌ها وجود دارد نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.

با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون‌های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی که ثبت نام آنان از سوی دیگران انجام می‌شود رخ داده است، تاکید می‌شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی خود دقت کنند تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری به جای عکس داوطلب ارسال نشود.

در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

هرگونه تغییری از طریق نشریه پیک سنجش (هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی سازمان سنجش)، درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم از طریق رسانه‌های جمعی اعلام خواهد شد.

متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس https://request.sanjesh.org/ و یا در روز‌ها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ در میان بگذارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار