کد خبر: 1071531
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
جوجیتسو برزیلی یا (جوجیتسو گریسی) رشته‌ای است بر اساس مبارزه در خاک که در وهله اول دفاع کردن از خود را آموزش میدهد و بر این اساس طراحی شده است که حریف کوچکتر بتواند بر حریف بزرگتر در خاک پیروز شود.
وحید صابری
این رشته به صورت کاملا تخصصی و با اصول خاص خودش آموزش داده میشود و با سایر رشته‌های گلاویزی هم رده خودش مانند کشتی و جودو تفاوت کاملا بنیادین دارد

در جوجیتسو برزیلی بر اساس تجربه و مهارت هر فرد رده فنی (رنگ کمربند) مشخص و کمربند اعطا می‌شود و در مسابقات هم این اصل رعایت می‌شود که دو حریف در یک رده و دسته کمربند باشند

مثلا کمربند آبی با آبی بازی می‌کند تا هر دو جوجیتسوکا در یک سطح و لول فنی مشخص باشند،

اما در سازمان‌های دیگر مانند گراپلینگ یا جوجیتسو jjif (جوجیتسو ژاپنی) که بیشتر برگزار کننده مسابقه محسوب میشوند تا سبکی خاص و دارای آموزش اصولی - هیچ رده کمربندی و دان اصلا وجود ندارد یا بهتر است بگوییم سطح کمربندی وجود ندارد و همه مبارزه دهندگان هم رده محسوب میشوند!

و این اصل که نفرات مسابقه دهنده هم رده باشند رعایت نمی‌شود لذا در مسابقاتشان ممکن است یک فرد با مهارت کم مانند کمربند آبی با یک فرد با تجربه و حرفه‌ای کمربند مشکی مبارزه کند که این خود بزرگترین مشکل این سازمان‌ها است که نبردی نابرابر را رقم میزنند و آسیب‌های زیادی بر روی جوانان باقی می‌گذارند.

بر این اساس جوجیتسو برزیلی سعی کرده این اصل را رعایت کند و نفرات را در رده خودشان به چالش بکشد و این امر باعث جذابیت هرچه بیشتر جوجیتسو برزیلی در دنیا شده است.

جوجیتسو برزیلی در ایران بتازگی بصورت رسمی شروع به فعالیت کرده، اما در همین زمان کم دستاورد‌های خوبی داشته است برگزاری انتخابی کشور، برگزاری همایش‌های مربیگری و داوری و از همه مهم‌تر اعزام تیم ملی جوجیتسو برزیلی به مسابقات جهانی ابوظبی که حاصل آن سه مدال طلا -نقره- برنز بوده است

کمیته جوجیتسو برزیلی در تلاش است با یکپارچه کردن آکادمی‌های کوچک جوجیتسو ایران بیش از پیش توسعه دهد. از آنجا که علاقمندان زیادی از نسل جوان در سراسر کشور بدنبال این رشته‌های جذاب و مهیج و در عین حال سالم و کم حاشیه هستند یقینا با حمایت وزارت ورزش و جوانان جوجیتسوی برزیلی خیلی زود در جامعه جوان ما توسعه پیدا خواهد کرد.
نمونه بارز این ادعا هم حضور درخشان قهرمانان ایران در مسابقات جهانی ابوظبی بود که با حضور قهرمانانی از ۸۳ کشور برگزار شد و قهرمانان ما حضوری پر فروغ داشتند. در حالی که جوجیتسوی برزیلی در اغاز یک راه پر افتخار است حمایت متولیان امر به استحکام و سراسری شدن این رشته خواهد افزود.
انجمن جوجیتسو زیر نظر فدراسیون رزمی به صورت رسمی فعایت می‌کند و تمام مراحل طی شده برای مسابقات ابوظبی هم رسمی و براساس تایید شورای برون مرزی صورت گرفت و خوشبختانه نماینده وزارت ورزش هم همراه تیم در ابوظبی حضور یافت.
 
کارشناس جوجیتسوی برزیلی در ایران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار