کد خبر: 1071504
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که هوایی که زنان باردار تنفس می‌کنند یا آبی که می‌نوشند می‌تواند در جنسیت جنین آن‌ها نقش داشته باشد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از مدیسن نت، این یافته‌ها حاصل پیگیری صد‌ها فاکتور از جمله قرارگیری در معرض آلودگی در مورد تولد بیش از ۶ میلیون کودک آمریکایی و سوئدی است.

«آندری رزتسکی»، سرپرست تیم تحقیق در دانشگاه شیکاگو، می‌گوید: «از نظر من، این اولین مطالعه در این مقیاس در مورد جنسیت در هنگام تولد است.»

تیم تحقیق قرار گرفتن در معرض چندین آلاینده رایج را با تغییر نسبت دختران و پسران تازه متولد شده مرتبط دانست.

آلاینده‌های تأثیرگذار هوا شامل آهن، سرب، جیوه، مونوکسید کربن، آلومینیوم و بی فنیل پلی کلر (PCB) و آلاینده‌های آب شامل کروم و آرسنیک بود.

این یافته‌ها نشان داد قرار گرفتن در معرض برخی از آن‌ها با افزایش تولد پسر و برخی دیگر با احتمال بیشتری برای داشتن دختر همراه بود.

در این مطالعه، تیم تحقیق بیش از ۱۰۰ عامل را که ممکن است بر تعادل جنسی تأثیر بگذارد، آزمایش کردند.

ابتدا، محققان داده‌های مربوط به ۳ میلیون تولد در ایالات متحده را بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۱ بررسی کردند. آن‌ها همچنین داده‌های مربوط به حدود ۳ میلیون تولد در سوئد را بین سال‌های ۱۹۸۳ و ۲۰۱۳ بررسی کردند.

محققان این اطلاعات را با داده‌های مربوط به آلاینده‌های زیست‌محیطی، آب‌وهوا، جرم و جنایت، وضعیت شغلی، ترافیک، شرایط سفر، و همچنین چندین بلای طبیعی و انسان‌ساز مقایسه کردند.

محققان هیچ ارتباط آشکاری بین جنسیت نوزادان و تغییرات آب و هوا، فصول، جنایت‌های خشونت آمیز، بیکاری یا عادات رفت و آمد پیدا نکردند.

به گفته محققان در حال حاضر فقط رابطه بین آلودگی هوا و جنسیت نوزاد مشخص شده است، اما هنوز دلیل آن مشخص نیست.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار