کد خبر: 1071492
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
محققان موفق به طراحی دوربینی به اندازه یک دانه درشت نمک شده‌اند که با استفاده از لنز مرکب معمولی قادر به تولید تصاویری واضح و تمام رنگی است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از دیلی‌میل، محققان موفق به طراحی دوربینی به اندازه یک دانه درشت نمک شده‌اند که با استفاده از لنز مرکب معمولی قادر به تولید تصاویری واضح و تمام رنگی با قدرت بزرگنمایی ۵۰۰ هزار برابر بزرگتر است.

این دوربین فقط نیم میلی متر ضخامت دارد و از ماده‌ای شیشه مانند ساخته شده است. الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تعامل هر پست با نور را به یک تصویر تبدیل می‌کنند.

این دوربین میکروسکوپی از ۱.۶ میلیون استوانه کوچک تشکیل شده و می‌تواند به ربات‌های بسیار کوچک اجازه دهد تا محیط اطراف خود را بررسی کنند یا حتی به پزشکان کمک کند تا در جریان مشکلات جسمی افراد قرار بگیرند؛ مهمترین کاربرد این دوربین در پزشکی است.

این دستگاه که توسط تیمی از محققان دانشگاه پرینستون و دانشگاه واشنگتن ساخته شده بر مشکلات طراحی‌های قبلی دوربین‌های سایز میکرو که تصاویر مخدوش و مبهم با میدان دید بسیار محدود داشتند غلبه می‌کند.

عکس‌هایی که این دستگاه کوچک می‌گیرد، تصاویری با بالاترین کیفیت را با وسیع‌ترین میدان دید برای هر دوربین تمام رنگی فراسطحی که تا به امروز ساخته شده است، ارائه می‌کند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار