کد خبر: 1071439
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
گزارش «جوان» از حال و هوای تماشاگران محدودی که عصر شنبه می‌خواستند دربی را از نزدیک تماشا کنند
در حالی اعلام شده بود دربی ۹۷ بدون تماشاگر برگزار می‌شود که برخی هواداران استقلال و پرسپولیس حتی از شهر‌های دور، خودشان را به استادیوم رسانده بودند، هوادارانی که می‌گفتند دل‌شان برای تماشای بازی از نزدیک تنگ شده، اما پشت در‌های بسته ماندند.
سعید احمدیان

در حالی اعلام شده بود دربی ۹۷ بدون تماشاگر برگزار می‌شود که برخی هواداران استقلال و پرسپولیس حتی از شهر‌های دور، خودشان را به استادیوم رسانده بودند، هوادارانی که می‌گفتند دل‌شان برای تماشای بازی از نزدیک تنگ شده، اما پشت در‌های بسته ماندند.
برخلاف دربی‌های قبلی، نه خبری از ازدحام تماشاگران است و نه ترافیک سنگین اطراف استادیوم، انگار نه انگار که تا چند ساعت دیگر قرار است سوت شروع دربی زده شود؛ مهم‌ترین دیدار باشگاهی که خیابان خلوت‌کن و ورزشگاه شلوغ‌کن است. این‌بار هم، اما مانند تمام دربی‌های دو سال گذشته به دلیل کرونا، در‌های ورزشگاه به روی تماشاگران بسته شده تا دربی ۹۷ هم مانند دربی‌های کرونایی، دربی سکوت باشد. برخلاف امیدواری‌هایی که با توجه به واکسیناسیون گسترده و کاهش آمار ابتلا و حضور تماشاگران در دو بازی استقلال – نساجی در هفته پنجم و پرسپولیس – صنعت نفت در هفته ششم به صورت آزمایشی به وجود آمده بود، در نهایت تصمیم گرفته شد دربی دور رفت لیگ بیست و یکم با سکو‌های خالی برگزار شود. با وجود اعلام برگزاری بازی بدون تماشاگر، اما باز هم اطراف در اصلی استادیوم آزادی گروهی از هواداران دو تیم با پیراهن و پرچم‌های قرمز و آبی حضور دارند و امیدوارند که در دقیقه ۹۰ نظر مسئولان عوض شود و آن‌ها بتوانند وارد ورزشگاه شوند!
گفتند با زدن ۲ دوز واکسن راهتان می‌دهند
منصور یکی از همان تماشاگرانی است که در فاصله دو ساعت مانده به شروع بازی پشت در استادیوم است. او با دو پسرش عرشیا و آریا که پرچم‌های قرمز را در دست دارند از الیگودرز لرستان آمده است: «شب قبل از بازی، ساعت ۱۲ شب با ماشین شخصی راه افتادیم و همراه با دو پسر کوچکم برای تماشای دربی به تهران آمدیم و نزدیک به هفت ساعت در راه بودیم، اما نمی‌گذارند داخل برویم.»
منصور که همراه پسرانش پرسپولیسی است، درباره اینکه چرا با وجود اعلام بازی بدون تماشاگر باز هم این همه راه را آمده است، می‌گوید: «بعضی‌ها گفته بودند که اگر دوز دوم واکسن کرونا را زده باشیم، می‌توانیم وارد ورزشگاه شویم. الان اینجا هستیم، ولی نمی‌گذارند داخل شویم و ما هم مانده‌ایم که ببینیم آخر وقت می‌گذارند به استادیوم برویم یا نه. بازی‌های زیادی از پرسپولیس را از نزدیک تماشا کرده‌ام. آخرین بازی یادم نیست کی بود و این دو، سه سالی که کرونا آمده همه چیز را فراموش کرده‌ام، اما از بچگی به پرسپولیس علاقه داشتم و با برد تیم شوق و ذوق دارم.»

پرسپولیس میزبان بود با تماشاگر بود!
امیرمحمد و دوستانش هم از کرج آمده‌اند. او می‌گوید همه دربی‌ها را به ورزشگاه می‌آید و در دو سالی که نتوانسته به ورزشگاه بیاید، به او سخت گذشته است: «خیلی سختی کشیدیم، ولی متأسفانه باز هم نمی‌گذارند بازی را از نزدیک تماشا کنیم.» البته امیرمحمد نظر عجیبی درباره دلیل برگزاری دربی ۹۷ بدون تماشاگر دارد: «سازمان لیگ به خاطر تبلیغات محیطی با استقلال دشمنی دارد و نمی‌گذارند بازی با تماشاگر باشد، اگر پرسپولیس میزبان بود، مطمئن باشید که اجازه می‌دادند.»
البته امیرمحمد در دو سالی که به دلیل کرونا در استادیوم‌ها بسته است، بار‌ها با وجود برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر به ورزشگاه آمده است: «خیلی دلم تنگ شده، در این دو سال بازی باشد، می‌آیم و پشت در ورزشگاه می‌نشینیم، اما راهمان نمی‌دهند.»

گفتم شاید نظرشان در دقیقه ۹۰ عوض شود
پرویز هم از مریوان استان کردستان آمده است، یک مسیر ۱۰ ساعته را با اتوبوس در راه بوده و به گفته خودش عشق پرسپولیس است: «گفته بودند بازی بدون تماشاگر است، با خودم گفتم شاید یک درصد هم نظرشان عوض شود. عشق پرسپولیس است، اما اجازه نمی‌دهند.»
پرویز پس از سال‌ها این‌بار قصد داشت بازی پرسپولیس را از نزدیک تماشا کند: «خیلی وقت بود که استادیوم نیامده بودم و خیلی دلم تنگ شده بود، داخل ورزشگاه لذت بیشتری دارد. آخرین بازی که در ورزشگاه بودم، مسابقه پرسپولیس – ذوب‌آهن بود که مهدی طارمی اولین گلش را برای پرسپولیس زد و علی دایی هم سرمربی بود.»

کاش به جای ۲ بازی قبلی دربی تماشاگر داشت
امیر هم با وجود اینکه اعلام کرده بودند بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود با چند نفر از دوستانش از بابل به تهران آمده تا بازی را تماشا کند: «گفته بودند بازی بدون تماشاگر است، اما با بعضی که صحبت کردیم، گفتند تا شب قبل مسابقه، وضعیت حضور تماشاگر ۵۰- ۵۰ بود، این را مأموران یگان ویژه به ما گفتند.»
اولین باری است که امیر تصمیم می‌گیرد یک بازی را از نزدیک تماشا کند، اما کرونا مانع می‌شود: «تا الان نیامده بودم و دفعه اولی بود که می‌خواستم بازی را از نزدیک تماشا کنم و اینجور که پیداست فکر نکنم دیگر در ورزشگاه باز شود. دوست داشتیم دو بازی قبلی که با تماشاگر بود بدون هوادار برگزار می‌شد و دربی با تماشاگر بود. خودشان از شنبه تا چهارشنبه گفتند که می‌خواهیم دربی با حضور ۳۰ هزار تماشاگر برگزار شود، چهارشنبه اعلام کردند می‌خواهیم تصمیم بگیریم و پنج‌شنبه می‌گویند تماشاگران حق حضور ندارند.»

با اتوبوس بازیکنان جشن می‌گیریم
محمد هم از فسا در استان فارس آمده و ۲۴ ساعت در راه بوده است: «دوشنبه آمدیم، نمی‌دانستیم که بدون تماشاگر است و پیش یکی از اقوام هستیم. ماندیم تا پنج‌شنبه که گفتند بازی بدون تماشاگر است، اما باز هم ماندیم و با خودمان گفتیم که این‌ها تصمیمات‌شان قطعی نیست و باز هم ممکن است تغییر کند. دو سال است که نیامدیم. همه دربی‌ها را هم می‌آیم، برای بازی‌های مهم هم زیاد می‌آیم، چون اینجا اقوام داریم.»
محمد در واکنش به اینکه راه‌شان نمی‌دهند هم می‌گوید: «تا آخر بازی می‌مانیم و با اتوبوس بازیکنان جشن می‌گیریم.»

کار و کاسبی کساد
علاوه بر معدود هواداران، برخی از دستفروش‌ها هم با پهن کردن پرچم‌ها در کنار خیابان اصلی ورزشگاه حضور دارند که البته می‌گویند برگزاری بازی بدون تماشاگر باعث شده کاسبی‌شان کساد باشد: «مشتری نداریم، دوست داشتیم بازی با تماشاگر باشد، چه کسی از پول بدش می‌آید.»
شهرام یکی از دستفروشان می‌گوید: «کار و کاسبی خوب نیست، دو بازی که با تماشاگر برگزار شد خوب بود. امیدوارم مردم رعایت کنند و کرونا تمام شود تا تماشاگران به ورزشگاه برگردند، چون عشق همه فوتبال است. بدون تماشاگر هم می‌آمدیم، بعضی‌ها که می‌آمدند اینجا بازیکنان را ببینند از ما پرچم هم می‌خریدند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار