کد خبر: 1071436
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
نادران:

مردم امروز بحق انتظار دارند ویرانی‌های به جا مانده از انحرافات راهبردی دولت قبل به سرعت اصلاح شود و زندگی آن‌ها سامان یابد و این امر به جز با همراهی سه قوه محقق نخواهد شد.
به گزارش فارس، الیاس نادران، نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل اقتصادی و وضعیت اسفبار معیشتی عامه مردم شکاف‌های درآمدی و منفی شدن رشد تولید ناخالص ملی، تورم افسارگسیخته در سال‌های اخیر و متأسفانه رها کردن امور کشور توسط دولت قبل بورس را نابود ساخت، ارزش پول ملی را تنزل داد و نظامات توزیع و تولید و بانک، پول، ارز و تجارت خارجی را تخریب کرد. اصلاً معلوم نبود این‌ها آدم نظامند یا نماینده حاکمیت سلطه جهانی، نه تنها با تدبیر آقایان تحریم‌ها برداشته نشد که مختصر آب‌باریکه ناشی از صادرات نفت و مراودات تجارت خارجی به کلی از بین رفت و متأسفانه به آن‌ها که می‌توانستند کمک کنند، اجازه نقش‌آفرینی داده نشد.
وی افزود: رشد منفی بهره‌وری و سرمایه‌گذاری خارجی و حتی سرمایه‌گذاری داخلی شرایطی را رقم زد که اصلاح آن سال‌ها به طول خواهد انجامید. برای برون‌رفت از شرایط رکود تورمی راهی جز این نیست، اما در این بین بودجه که راهبرد مالی دولت را مشخص می‌کند، از موقعیت ممتازی برخوردار است.
نادران خاطرنشان کرد: درست است سیستم‌های اقتصادی برهم تأثیرگذار هستند، اما سهم تأثیر بودجه بر بازار‌های مختلف قابل انکار نیست. در بودجه ۱۴۰۰ گام‌های اساسی در محرومیت‌زدایی، رشد تولید و اشتغال، حذف رانت اقتصادی، حل مسائل اساسی آب و راه روستایی و عادلانه کردن توزیع اعتبارات و رفع مسائل و مشکلات ناشی از مسائل اجتماعی و فرهنگی برداشته شد که متأسفانه بعضی از احکام اساسی قانون بودجه معطل مانده است.
وی افزود: انتظار می‌رود دولت بیش از پیش مجلس را در جریان تصمیمات بودجه‌ای خود قرار دهد. این کار مجلس را مستغنی از تغییر و تحول اساسی در بودجه می‌کند، والا اگر بنا باشد هر که بر حدود اختیارات قانونی خود اصرار بورزد، مجلس هم ناچار از شخم زدن کل بودجه خواهد بود. اصلاح ساختاری، توزیع عادلانه منابع، حداقل‌سازی کسری بودجه و کارآمدسازی مصارف کشور از مهم‌ترین اصلاحات بودجه‌ای است. نادران خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم هر واحد پولی که از منابع کشور صرف بخش دولتی می‌شود از کیسه مردم برداشته می‌شود، چه مستقیماً توسط مالیات‌ها و چه غیرمستقیم مثل درآمد نفتی یا انواع اوراق یا مداخله در بورس.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت راهبرد اقتصادی خود را رشد غیرتورمی اعلام کرده، این امر هر چند بسیار پسندیده است، لیکن استلزاماتی دارد که بدون آن‌ها این هدف محقق نخواهد شد. افزایش بهره‌وری، رشد سرمایه‌گذاری، استفاده از ظرفیت‌های خالی تولید و استقبال از سرمایه‌گذاری خارجی از جمله این موارد است. وی افزود: مردم امروز بحق انتظار دارند ویرانی‌های به جا مانده از انحرافات راهبردی دولت قبل به سرعت اصلاح شود و زندگی آن‌ها سامان یابد و این امر محقق نخواهد شد مگر با همراهی سه قوه. جلسات کارشناسی، آسیب‌شناسی و نقد راهکار‌ها و سیاست‌ها لازمه تحقق این امر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار